201499
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
همخوانی دانش‌آموزان از آهنگ «ساسی مانکن»؛

انجمن نویسندگان برای همخوانی دانش‌آموزان بیانه‌ای صادر کردند

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره ماجرای همخوانی‌های اخیر دانش‌آموزان در مدرسه‌ها و واکنش‌های متفاوت نسبت به آن بیانیه داد.

به گزارش کودک پرس ، متن بیانیه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پی پخش فیلم‌های همخوانی دانش‌آموزان از آهنگ «ساسی مانکن» و واکنش‌های متفاوت نسبت به آن به شرح زیر است:

«فرزندان ما به شادی نیاز دارند

ماجرای اخیر همخوانی دانش‌آموزان در برخی از مدارس، موجی از واکنش‌های مختلف را در جامعه و فضای مجازی ایجاد کرده است؛ از واکنش‌های همدلانه تا پاسخ‌های پرخاشگرانه برخی از مقام‌های مسئول، از جمله وزیر محترم آموزش و پرورش.
چنین واکنش‌هایی گویای اهمیت چنین موضوعی است؛ موضوعی که با عتاب و خطاب و تنبیه و اخراج دانش‌آموزان و معلمان و مدیران حل نمی‌شود. آن‌گاه که میراث بزرگ، زنده و کاربردی موسیقی ملی و بومی خود را در نظام آموزشی نادیده می‌گیریم، در عمل به ابتذال خدمت می‌کنیم. لازم است نظام آموزشی ما موسیقی‌شناسان و جامعه‌شناسان را برای بهره‌گیری از گنجینه غنی موسیقی ایرانی در مدرسه‌ها فرابخواند. حذف موسیقی سالم و شادی‌بخش از نظام آموزشی، از مصادیق فقدان لطف و در نتیجه تولید خشونت است؛ خشونتی که با سرچشمه‌های دیگری نیز نسبت به بچه‌ها روا داشته می‌شود.
آیا همخوانی دانش‌آموزان در ورزش صبحگاهی و شادمانی دختران در برنامه‌های هنری، جرم به شمار می‌رود یا نیاز طبیعی دوران نوجوانی است؟ به رسمیت شناختن شادی و لذت بردن از فعالیت‌های هنری، ورزشی و علمی لازمه نشاط و طراوت مدارس است.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران فراهم آوردن زمینه دسترسی کودکان و نوجوانان به انواع هنرهای زیبا – از جمله موسیقی – را حق طبیعی و مدنی کودکان و نوجوانان این کهن دیار می‌داند. با کنار گذاشتن برخوردهای حذفی و غیرمنطقی، و با تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری شادی‌بخش، زمینه‌های پرورش دانش‌آموزانی بانشاط و امیدوار را فراهم سازیم.
انجمن نویسندگان کودک ونوجوان
اردیبهشت ۱۳۹۸»

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار