201473
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
توسط شورای عالی قضایی عراق؛

هشت نوجوان متهم به تروریسم که از سوریه تحویل گرفته شده بودند، آزاد شدند

دادگاهی در عراق شماری از نوجوانان متهم به تروریسم که پیشتر نیروهای کُرد – عرب سوریه آنها را دستگیر و تحویل نیروهای عراقی داده بودند را آزاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از السومریه نیوز، شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با دستور دادگاه تحقیق منطقه کرخ به عنوان بخش غربی شهر بغداد، پایتخت این کشور، هشت نوجوان متهم به تروریسم که پیشتر از سوریه تحویل گرفته شده بودند، آزاد شدند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، دادگاه تحقیق کرخ به عنوان دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده های تروریسم، افراد مذکور را پس از آن آزاد کرد که در جریان تحقیقات، عدم ارتباط آنها با گروه تروریستی داعش ثابت شد چرا که هنگام بازداشت کمتر از 15 سال سن داشتند.

در همین راستا نیز، قاضی مسئول رسیدگی به این پرونده تاکید کرده که نوجوانان مذکور با اکراه به همراه بستگان خود از عراق به سوریه منتقل شده بودند و نهاد قضایی عراق نیز مسئولیت تروریسم پدران این افراد را بر عهده آنها نمی گذارد چرا که حق تصمیم گیری در مورد محل حضور خود را نداشتند.

این در حالی است که پیشتر نیروهای کُرد – عرب موسوم به ارتش دمکراتیک سوریه، در چندین مرحله صدها تن از افراد دستگیر شده به اتهام عضویت در داعش را تحویل نیروهای عراقی داده بودند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار