201460
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی:

بیشترین تماس‌های اورژانس اجتماعی در خصوص کودک آزاری است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیشترین تماس‌ها با مراکز مشاوره در خصوص کودک آزاری بوده است.

به گزارش کودک پرس ، شیخانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد ۷ هزار و ۲۰۸ نفر در استان با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند که بیشترین تماس‌ها به ترتیب در خصوص کودک آزاری، اختلاف خانوداگی و همسر آزاری است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعدادهزار نفر به مراکز مشاوره ارجاع داده شده اند افزود: همه شهرستان‌ها به جز بشرویه و خوسف از خدمات تلفنی و سیار مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند هستند.

شیخانی در خصوص خدمات این مرکز در استان گفت: مداخله و مشاوره تلفنی در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی (همسر آزاری، خشونت‌های خانگی و غیره)، مداخله روانی و اجتماعی در محل بحران، از طریق خدمات تخصصی مددکاری- روانشناسی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق تیم‌های خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی از جمله این موارد است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: مداخله و مشاوره روانی، اجتماعی و حقوقی در مراکز جهت ساماندهی و توانمندسازی افراد در شرایط بحران‌های فردی خانوادگی و اجتماعی، تشکیل پرونده در پایگاه‌های خدمات اجتماعی جهت توانمندسازی افراد در شرایط بحرانی در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه از دیگر این موارد است.

وی در خصوص گروه‌های هدف این مراکز در استان گفت:همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و سایر افرادی که در شرایط بحرانی هستند از جمله این موارد.

شهرستان بشرویه و خوسف مرکز مشاوره تلفنی و سیار ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار