201425
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
گلابی عنوان کرد:

افزایش 30 تا 35 درصدی تراکنش و مبلغ فروش در بخش کودک

مدیر بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امسال استقبال از بخش کودک خوب بود، گفت: بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه سی‌ودوم از نظر مبلغی و تراکنش‌ها حدود 30 تا 35 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کودک پرس ، مسعود گلابی؛ مدیر بخش کودک و نوجوان سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال حدود 360 ناشر کودک و نوجوان در 270 غرفه جانمایی شدند و با توجه به اینکه سالن‌ها صاف بودند، این غرفه‌ها در چهار سالن تقسیم شده بودند.

وی افزود: برآورد کلی من این است که نمایشگاه کتاب تهران در تجربه سی‌ودوم خود نسبت به پارسال بیشتر بود، زیرا جای ناشران کودک و نوجوان نسبت به سال گذشته بهتر بود. البته نمی‌گوییم برای مخاطبان و ناشران ایده‌آل بود اما با توجه به بضاعت مصلا فضایی خوب، یکپارچه و یکدست بود.

گلابی با بیان اینکه امسال در بخش کودک گردش جمعیت بهتر بود، توضیح داد: پارسال به دلیل اینکه این بخش کودک در سه نقطه جانمایی شده بودند، مردم و مخاطبان مجبور بودند دنبال سالن‌های مختلف بروند اما خوشبختانه این مشکل امسال وجود نداشت.

وی یادآور شد: همچنین در نمایشگاه امسال، استقبال از بخش کودک و نوجوان خیلی خوب بود و از نظر مبلغی و تراکنش‌ها حدود 30 تا 35 درصد افزایش را شاهد بودیم.

غرفه اطلاع‌رسانی نداشتیم
گلابی همچنین درباره برخی نقاط ضعف در بخش ناشران کودک و نوجوان، گفت: در روزهای اول نمایشگاه بحث سرما بود و اگرچه تلاش کردیم با کمک معاونت فرهنگی بخاری بیاوریم اما ستاد بحران و سازمان آتش‌نشانی با این موضوع موافقت نکردند و خوشبختانه در روزهای دیگر هوا بهتر شد.

وی افزود: البته بخش کودک و نوجوان که در طبقه زیرزمین رواق شرقی قرار داشت، نسبت به بخش‌‌های دیگر از وضعیت خوبی برخوردار بود.

گلابی همچنین درباره مشکل برخی مخاطبان درباره عدم وجود علائم راهنمای غرفه‌ها، عنوان کرد: یکسری ناهماهنگی در دو روز اول درباره نصب علائم راهنما وجود داشت زیرا پیمانکاری که قرار بود بنرها را نصب کند، بدقولی کرد اما پس از دو روز مشکلات حل شد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر غرفه اطلاع‌رسانی با وجود اینکه جا پیش‌بینی شده بود، در بخش کودک مستقر نشد و در این زمینه طی هماهنگی با کمیته اطلاع‌رسانی نقشه‌ سالن و غرفه‌های این بخش چاپ شد.

گلابی با اشاره به پیشنهادات خود درباره نمایشگاه کتاب در سال آینده، توضیح داد: در این زمینه معتقدم اگر قرار است نمایشگاه کتاب در مصلا برگزار شود، زیرزمین و جایی که امسال داشتیم بهترین جا برای بخش کودک است، زیرا مخاطبانمان هم جای ما را یاد گرفته‌اند و امیدوارم تغییر نکند.

به گفته وی، البته نهایی شدن این موضوع به تناسب بضاعت مصلا و امکانات آن است، ولی تا زمانی که ساخت و ساز بخش‌های دیگر مصلا تمام نشود و مشکلات رفع نشود همین مکان بهترین گزینه است.

منبع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار