201416
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
اردوغان در یک مراسم افطار در استانبول بیان کرد:

قربانی شدن هزاران کودک یمنی درجنگ کثیف

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب با انتقاد شدید از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن و عدم توقف حملات آنها در ماه مبارک رمضان گفت: هزاران کودک بی گناه یمنی در نتیجه یک جنگ کثیف، قربانی گرسنگی و قحطی می شوند.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان این سخنان را در یک مراسم افطار در استانبول بیان کرد.
رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: طبق عادت هرساله در ماه مبارک، دشمنان انسانیت و اسلام تلاش می کنند، فضای این ماه مبارک را مکدر کنند.
وی به تحولات اخیر در نوار غزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در این باریکه اشاره کرد و افزود: قدرت اسرائیل وام دار سکوت مجامع بین المللی است و برای آن که جهانیان از ماهیت اقداماتش آگاه نشوند، رسانه ها و گروه های امدادی را مورد هدف قرار می دهد.
رئیس جمهوری ترکیه گفت، اسرائیل بر این باور است که با حمله به سازمان های امدادی و با تحمیل گرسنگی و فقر به فلسطینی ها، می تواند به آنان درس فراموش نشدنی بدهد.
وی با اشاره به مشکلات جهان اسلام افزود: از لیبی گرفته تا روهینگیا، سومالی، افغانستان و عراق همگی گرفتار جنگ و مشکلات هستند.
اردوغان در ادامه در مورد برگزار نشدن دادگاه عادلانه عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی، اظهار کرد: عربستان با اعزام 11 مسئول (امنیتی) به ترکیه دست به یک جنایت بزرگ زد، افرادی که بعدها مشخص شد تعداد آنها 25 نفر بوده است.
وی گفت: عربستان درخصوص مسئولانی که به ترکیه فرستاده بود، تاکنون سخن و موضعی نگرفته است، آنها به ما گفتند که نگران نباشید، ما آنچه لازم باشد، انجام خواهیم داد.
اردوغان خطاب به عربستان افزود: پرونده خاشقچی مشکل ما نیست، بلکه این مشکل شما عربستان است، چرا که این شما بودید که افرادی را به ترکیه فرستادید تا دست به این جنایت بزنند.
وی گفت: شما یک اقدام بسیار ساده در قبال این افراد که دست به جنایت زده اند، انجام ندادید، عدالتتان کجاست؟
خاشقچی دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکیه وارد کنسولگری عربستان شد و در آنجا به قتل رسید. ریاض پس از 18 روز به این قتل اعتراف کرد.
دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئیات پرونده خاشقچی اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچی، رئیس تیم مذاکره کننده با او بوده است.
قتل خاشقچی مهر تاییدی بر اقدامات ضد حقوق بشری عربستان بود که همواره سازمان های حقوق بشری در گزارش های متعدد خواستار توجه جامعه جهانی به آن بودند.
اردوغان در بخش دیگری از سخنانش، انتقاداتش در پرونده خاشقچی را متوجه اتحادیه اروپا کرد و گفت: صداقت کشورهای غربی در پرونده این روزنامه نگار نمره قبولی نگرفت.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا که به حزب عدالت و توسعه خرده می گیرد، نه تنها هیچ سخنی در مورد دادگاه های کودتا در مصر نمی کند، بلکه اعضای آن دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را قبول می کنند و با وی بر سر یک میز می نشینند.
اردوغان موضع اروپا در قبال کشته شدن خاشقچی و اقدامات تروریستی در مساجد نیوزیلند را متناقض دانست.
دو مسجد نور و «نوورد» نیوزیلند در 15 مارس (24 اسفند) هدف حمله «برنتون تارانت» تروریست 28ساله استرالیایی قرار گرفت که در نتیجه 51 نمازگزار کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام /

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار