201374
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

۲میلیارد تومان برای حمایت ازکودکان بازمانده ازتحصیل گلستانی اختصاص داده شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از اختصاص دو میلیارد تومان برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گلستانی خبرداد.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از آموزش و پرورش گلستان، احسان گوهری راد اظهار کرد: سیل ۲۴ مدرسه (۱۷۰ کلاس درس) گلستان را تخریب کرد و بازسازی این مدارس توسط خیران و نوسازی مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که مدارس پنج کلاسه تا مهرماه آماده بهره برداری شود ولی ساخت مدارس بزرگ‌تر زمانبر است.

گوهری راد از مقاوم سازی ۳۲۴ مدرسه‌ای که در سیل دچار آسیب شدند تا مهرماه خبر داد و گفت: فضاهای آموزش و پرورش از نظر استحکام و ایمنی مشکلی ندارند و می‌توان ادعا کرد که مقاوم‌ترین فضاها را داریم.

وی تصریح کرد: گلستان مانند دیگر استان‌های سیل زده کشور مشکلی در خصوص تحصیل دانش آموزان در مدارس نداشت و دروسی که عقب ماندگی‌هایی داشت جبران شد.

گوهری راد بیان کرد: نگرانی‌هایی در خصوص دانش آموزان سال دوازدهم و پشت کنکور داشتیم بنابراین مشاوران تحصیلی در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس مشغول به فعالیت شدند.

برگزاری کلاس کنکور در مناطق سیل زده گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: علاوه بر آن کلاس‌های کنکور را به همراه پانسیون از یک هفته گذشته در آق قلا و گمیشان شروع کردیم و تا زمان آزمون ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیل به مدارس گلستان ۸۶ میلیارد تومان خسارت زد، تصریح کرد: سفر وزیر برای استان دستاورد خوبی داشت و هزار و ۷۰۰ میز و نیمکت از طریق آموزش و پرورش تحویل استان شد.

گوهری راد ادامه داد: همچنین هفت میلیارد تومان به وسایل سرمایشی و گرمایشی اختصاص یافت و ۳۳ هزار جلد کتاب و ۵۰ کانکس آموزشی وارد استان شد.

وی گفت: خیران و استان‌های معین (خراسان شمالی، رضوی، سمنان و زنجان) هم کمک قابل ملاحظه‌ای کردند و ۴۵ دستگاه کامیون مایحتاج مردم و لوازم التحریر، پوشاک، آب و غیره و همچنین ۵۰۰ دستگاه میز و نیمکت به استان ارسال شد.

اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار به کودکان بازمانده از تحصیل گلستانی

گوهری راد در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اعتبار خوبی از طریق وزارت کشور به این امر اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان این اعتبار را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ صرف وسایل موردنیاز دانش آموزان و تجهیزات مدارس و همچنین کمک به خانواده‌هایی که مشکلات اقتصادی دارند، خواهند شد.

گوهری افزود: همچنین تلاش می‌کنیم ظرفیت مدارس شبانه روزی را بالا ببریم تا تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

وی با بیان اینکه در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مدرسه ابتدایی داریم، ادامه داد: اما در روستاهایی که دوره متوسط اول و دوم نداریم سعی شده تا از طریق تأمین وسیله ایاب و ذهاب مشکلات را برطرف کنیم.

گوهری راد گفت: سرانه آموزشی مدارس امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشت اما با افزایش قیمت‌ها خود را نشان نداد و ما نیازمند کمک خانواده‌ها هستیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار