201335
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
روستای شیرین آباد قطب تولید کفش کودک ایران؛

سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در شیرین آباد تولید می‌شود

چرخش چرخ کارگاه‌های کوچک روستایی و رونق تولید ۲۲ کارگاه تولید کفش کودک در روستای شیرین آباد شهرستان فراهان موجب اشتغال ۲۰۰ نفری جوانان در کارگاه‌های تولید‌ی این روستا و معکوس شدن مهاجرت از این روستا شده است.

به گزارش کودک پرس ، رونق تولید کارگاه‌های کوچک در روستای شیرین آباد فراهان مهاجرت را معکوس کرده است.
شیرین آبادی سرپرست کارگاه‌های تولید کفش روستای شیرین آباد؛گفت: با افتتاح و فعالیت ۲۲ کارگاه تولید کفش در این روستا ضمن بازگشت دوباره جوانان به روستا رونق هم به روستا بازگشته است.

شیرین آبادی افزود: این درحالی است که در سال‌های گذشته به علت نبود شغل و خشک شدن زمین‌های کشاورزی جوانان جویای کار روستا برای اشتغال به تهران و استان‌های همجوار مهاجرت می‌کردند.
وی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه تا ۲۰۰ جفت کفش کودک در کارگاه‌های کفش شیرین آباد تولید می‌شود و ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان شیرین آبادی، جوانان روستا‌های همجوار نظیر امیر آباد، و تلخاب هم در این کارگاه‌ها مشغول به کارند.

تولید سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در روستای شیرین آباد فراهان
سرپرست کارگاه‌های تولید کفش روستای شیرین آباد کمبود و گرانی مواد اولیه و دست پنهان دلالان در بازار را از اصلی‌ترین موانع تولیدات کارگاه‌های این روستا دانست و گفت: هم اکنون سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در این روستا تولید می‌شود که با حمایت‌های دولتی و کوتاه شدن دست واسطه‌ها این این تعداد می‌توانند تا هزارو ۶۰۰ جفت هم افزایش یابد.

روستای شیرین آباد قطب تولید کفش کودک ایران از توابع شهرستان فراهان استان مرکزی است و در فاصله‌ی ۷۰ کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار