201226
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
آموزش و پرورش استان مرکزی تصمیم گرفت:

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در تابستان

استاندار مرکزی گفت: غفلت از اوقات فراغت و بی توجهی به مسائل کودکان و نوجوانان استقبال از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.

به گزارش کودک پرس ، سید «علی آقازاده» در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: هر ساله با فرا رسیدن روزهای تابستان و تعطیلی مدارس، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان به یکی از دغدغه های مهم خانواده ها تبدیل می شود که غفلت از آن پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال دارد.
وی ادامه داد: یکی از دستگاه هایی که به طور جدی بر روی اوقات فراغت در حوزه دانش آموزی کار می کند، آموزش و پرورش است که باید در نشست آینده برنامه های خود را در این خصوص ارائه کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه در بحث آسیب های اجتماعی، پر کردن اوقات فراغت است و وقت آزاد دانش آموزان در این دوره باید به صورت کارشناسی مدیریت شود.
آقازاده در خصوص جریان باران شیخی دختربچه ربوده شده که امروز آزاد شده است نیز گفت: این کودک بی گناه قربانی داد وستدهای مواد مخدر شده بود و باران را برای تسویه حساب های مالی ربوده بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: معلمان و قشر فرهنگیان از مشکلات اقتصادی رنج می برند و باید شرایطی را فراهم کرد که این که این قشر دغدغه مالی نداشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: کمبود معلم یکی از چالش های اصلی نظام آموزشی در کشور است اما این مهم باید در بدنه آموزش و پرورش استان مدیریت شود.

«بهروز اکرمی» افزود: آمورش و پرورش استان مرکزی با کمبود سه هزار و 300 معلم روبرو است و این نهاد آموزشی باید برای جبران آن برنامه ای کارشناسی طراحی کند.
وی ادامه داد: شاخص های سرانه آموزشی استان نیز باید با شاخص های عملی منطبق باشد، بنابراین شاخص ها باید مورد بازنگری قرار گرفته و سرانه ها در جای خود هزینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: حدود یک ماه دیگر مدارس استان تعطیل و 240 هزار دانش آموز از تحصیل فارغ می شوند بنابراین باید برای ساماندهی اوقات فراغت این قشر از جامعه برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کرد.
اکرمی در خصوص طرح مهر تحصیلی نیز گفت: این طرح باید بعد از پایان فصل امتحانات آخر سال و با به کارگیری دانش آموزان هر مدرسه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: کمبود معلم در مدارس با حذف معاونت های مختلف مدارس جبران می شود که این مهم چالش هایی را به دنبال دارد.
شهریار فولادوند افزود: در سال تحصیلی جاری 400 نفر به میزان 22 درصد از کادر اداری و معاونت های مدارس حذف و در کلاس درس به کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: امسال 811 نفر به صورت استخدامی پیمانی و 118 نفر از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان مرکزی می شوند اما در همین سال 850 نفر به دلیل بازنشستگی از مجموعه جدا می شوند و در نقل و انتقالات فرهنگیان نیز تفاضل استان مرکزی منفی 100 است.
بیش از 240 هزار دانش آموز در 2 هزار و 200 مدرسه استان مرکزی تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار