201157
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
اکرم‌السادات شرق آزادی مطرح کرد؛

قصه‌گویی نقاشی کودکان از زبان خودشان

اکرم السادات شرق‌آزادی که کیوریتور نمایشگاه نقاشی «نقاشی ما و معلممون» است، تلاش کرده تا کودکان با تماشای یک نقاشی، داستانی را برای آن طراحی و بازگو کنند و به نحوی داستانگوی آن شوند.

به گزارش کودک پرس ، اکرم‌السادات شرق آزادی کیوریتور نمایشگاه نقاشی «نقاشی ما و معلممون» درباره کار با کودک گفت: ۲۶ سال است که در این زمینه مشغول هستم و سعی می‌کنم تجسم را برای کودکان با قصه ایجاد کنم. پس از اینکه کودکان نقاشی خود را تمام می‌کنند با تکنیک آن را تکمیل می‌کنیم. همیشه سعی کردم حین بازی کودکان را آموزش بدهم و رنگ‌ها و فرم‌ها را با بازی و قصه به آنها یاد می‌دهم.

وی با بیان اینکه با بچه‌ها فلسفه نقاشی نیز کار می‌کند، اظهار کرد: خاصیت فلسفه این است که کودک باید وادار به فکر کردن شود و در پرسش و پاسخ این اتفاق نتیجه می‌دهد و من تلاش کردم این کار را با نقاشی انجام دهم. با همین رویکرد، به بچه‌ها نقاشی‌هایی را نشان می‌دهم و از آنها می‌خواهم قصه آنها را بگویند و وقتی قرار می‌شود قصه یک نقاشی را بازگو کنند، سبب می‌شود ذهن شأن فعال شود.
شرق آزادی با اشاره به کتاب «اگه گفتی قصه من چیه؟» که به منظور آشنایی کودکان با فلسفه نقاشی است، گفت: تلاشم بر این بود تا بچه‌ها با دیدن تصاویر این کتاب، داستانی را برای آن طراحی و بازگو کنند و به نحوی داستانگوی آن شوند. با این شیوه کودک سعی می‌کند خلق کند که طبعاً ایجاد خلاقیت می‌کند. همچنین رنگ‌ها را نامگذاری می‌کنم که این شیوه، حس خوبی را برای بچه‌ها به همراه دارد.
وی در پایان بیان کرد: بچه‌ها با حسی که از رنگ‌ها می‌گیرند شروع به رنگ آمیزی می‌کنند و این اتفاق مثبتی است که در نقاشی‌های بچه‌های من می‌افتد و سبب شده تا نقاشی‌ها مخاطب پسند باشند.

نمایشگاه گروهی «نقاشی ما و معلممون» که بر پایه خلاقیت در نقاشی با کمک قصه، شعر و بازی شکل گرفته و ارائه‌کننده هنر نقاشی کودکان و نوجوانان است، تا ۱۹ اردیبهشت ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واقع در سعادت‌آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، کوی مروارید دایر است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار