201100
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

حضور۱۲۸۰ کودک در مهدهای کودک مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرکل ز گفت: ۱۲۸۰ کودک در مهدهای کودک مناطق سیل‌زده حضور دارند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه توکلی اظهار کرد: متأسفانه بخشی از جامعه هدف ما بر اثر سیل اخیر دچار خسارت شدند و سازمان جهت حمایت از جامعه هدف خود اقدامات خود را آغاز کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: با مشارکت خوبی که از سوی بهزیستی سراسر کشور صورت گرفت توانستیم تاکنون ۸ هزار “پک” مختلف شامل مواد غذایی، مواد بهداشتی و وسایل مورد نیاز مددجویان ازجمله بهداشتی وسایل خاص توان‌بخشی و… توزیع کنیم. با کمک مؤسسه خیریه ۵۰۰ سری وسایل منزل جمع‌آوری شد که توزیع آنها را شروع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر کمک‌های امدادی شرایط خاصی برای خانواده‌ها پیش می‌آید که یکی از وظایف سازمان مداخلات اجتماعی و روانی بعد از بلایا است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: تاکنون ۹۸ کارشناس مددکار و روانشناس را در قالب ۳۲ تیم به مناطق سیل‌زده اعزام کردیم.

توکلی اضافه کرد: کودکان و زنان در بلایا بسیار آسیب‌پذیرتر هستند که در بخش زنان توانستیم با همکاری خانم‌ها تشکل‌های را شکل دهیم و مادران آموزش‌های لازم را دریافت کنند. برای دانش‌آموزان نیز گروه‌های آموزشی تشکیل داده شد که آموزش‌های لازم را ببینند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: ۲۱ مهدکودک را در مناطق سیل‌زده دایر کردیم که در این راستا ۱۲۸۰ کودک زیر شش ماه در این مهدکودک‌ها حضور پیدا کرده و غذاهای گرم دریافت می‌کنند. همچنین با گروه‌های نمایشی برنامه‌های شادی را برای آنها فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در ادامه قرار است که حضور مستمر کارشناسان تا زمانی که به یک ثبات برسند، داشته باشند. تمام خسارات وارد شده به جامعه هدف بعد از سیل در سامانه جمع‌آوری شد.

توکلی اظهار کرد: در تعاملی که با بنیاد مسکن داشته‌ایم، علاوه بر کمک‌های دولت به افراد سیل‌زده با پیگیری سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به سرپرست خانواری که خانه‌های آنها تخریب‌شده نیز اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی منعقد شد از ظرفیت بسیج نیز در راستای سازندگی این افراد استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار