201083
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
هشدار یونیسف؛

100 هزار کودک سیل‌زده عراقی به کمک‌های فوری نیاز دارند

نماینده یونیسف در عراق از نیاز ده‌‌ها هزار کودک عراقی سیل زده در جنوب این کشور به «کمک‌های فوری» خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، به دنبال بارندگی‌های سنگین در عراق و ایران و جاری شدن سیل، «یونیسف» (صندوق کودکان ملل متحد) هشدار داد که اینک بیش از ۱۰۰ هزار کودک عراقی و خانواده هایشان بدون دسترسی به آب پاک و بهداشتی در استان «میسان» واقع در جنوب عراق به سرمی‌برند و ۲۰ هزار نفر دیگر که در بین آن‌ها نیز کودک مشاهده می‌شود، اینک آواره شده اند.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «بعث نیوز»، اهالی آسیب پذیر منطقه برای تامین نیازهای اولیه خود به جمع آوری آب سیل مبادرت کرده‌اند که خطر بهداشتی قابل توجهی را به همراه دارد.

«حمیدا لاسکو» نماینده یونیسف در عراق در این باره گفت: «یونیسف با کار تمام وقت و ارائه خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی، بسته‌های بهداشتی و توالت‌های پیش ساخته در حال حمایت از کودکان سیل‌زده و خانواده‌های آن‌هاست.»

وی در ادامه اظهار داشت: «ما در تلاش جهت افزایش آگاهی جامعه در زمینه انجام اقدام‌های بهداشتی مناسب هستیم و هرکاری را که بتوانیم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها انجام می‌دهیم.»

بر اساس این گزارش، در حالی که مدارس این منطقه نیز تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند، یونیسف در اقدامی اضطراری در حال فراهم آوردن چهار کلاس درس همراه با دستشویی و مخازن آب برای دانش آموزان است.

یونیسف همچنین از ایجاد سیل بندهای گِلی در اطراف تعدادی از مدارس موجود برای جلوگیری از جاری شدن سیل خبر داد.

یکی از مقام‌های پلیس استان میسان چندی قبل در این زمینه گفت، سیل ناشی از بارش سنگین باعث آوارگی اهالی مناطق نزدیک رودخانه دجله شد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار