201077
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
در اصفهان رخ می‌دهد؛

جراحی 12کودک توسط پروفسور سامرلند در اصفهان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سفر سه روزه پروفسور برایان سامرلند پزشک بیمارستان کودکان لندن به اصفهان دست کم 25 کودک مبتلا به بیماری شکاف لب و کام معاینه و 12 نفر جراحی می شوند.

به گزارش کودک پرس ، حسین ابدالی در حاشیه نشست پزشکان متخصص شکاف لب با حضور پروفسور سامرلند از انگلیس در دانشگاه علوم پزشکی افزود: این کودکان از استان های اهواز، زنجان، اصفهان و دیگر استان های اطراف برای معاینه توسط پروفسور سامرلند و تیم شکاف لب و کام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این استان سفر کردند.
وی با بیان اینکه بیماری شکاف لب و کام مورد کم لطفی قرار گرفته است، بیان کرد: به دلیل اهمیت این بیماری و درگیر شدن فک و صورت، دهان، دندان، گوش تیمی متشکل از 14 متخصص برای بررسی و درمان این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.

کلینیک شکاف لب و کام به عنوان نخستین مرکز تخصصی- درمانی شکاف لب و کام و ناهنجاری های فکی- صورنی در ایران شناخته شد، این کلینیک با هدف ارائه درمان های تیمی، بهبود وضعیت درمانی بیماران دارای شکاف لب و کام و ارتقا آموزشی آسیب شناسان گفتار و زبان در حیطه شکاف کام از سال 1387 کار خود را به صورت رسمی شروع کرده و تا به امروز بیش از سه هزار و 500بیمار را از سراسر ایران زیر پوشش قرار داده است.
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: تاکنون در کشور این تیم راه اندازی نشده بود و بیماران با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که خوشبختانه با راه اندازی این تیم طی 15 سال گذشته کار درمان بیماران آسان تر انجام می شود.
وی ادامه داد: امروز 25 بیمار توسط این تیم و با حضور پروفسور برایان سامرلند معاینه شدند که تنها پنج نفر از آنها از اصفهان بودند و مابقی از دیگر استان های کشور برای درمان خود به این تیم مراجعه کردند.
ابدالی تصریح کرد: از سال 2008 در یکی از کنفرانس های بیماری شکاف لب و کام با پروفسور سامرلند آشنا شدیم وی نتایج عمل های درخشانی داشته و تاکنون مقالات و کتاب های مختلفی در این باره نگاشته است.
وی اضافه کرد: براساس بررسی های صورت گرفته 60 درصد از بیماران شکاف لب و کام بعد از عمل مشکل داشتند که اکنون با تحقیقات جدید حدود 30 درصد کاهش عوارض را شاهد بودیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این بیماری و اعمال جراحی آن به صورت تخصصی باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: یکی از معایب در کشور ما این است که جراح و متخصص صرف شکاف لب و کام بسیار کم داریم.
وی بر لزوم و تقویت حرکت تیمی تاکید کرد و اظهار داشت: این کار نیازمند حمایت مادی و معنوی است باید بتوانیم حرکت تیمی را به صورت فعال در کشور گسترش دهیم.
پرفسور سامرلند متخصص جراحی پلاستیک از انگلستان در دانشکده علوم توانبخشی این دانشگاه و بیمارستان الزهرا(س) حضور یافت. پروفسور برایان سامرلد متولد استرالیاست و در لندن زندگی می‌کند.
شکاف لب و کام از شایع ترین نقایص دهانی- صورتی و شامل وجود فضای غیر طبیعی در لب بالا یا کام است. عوامل موثر در ایجاد شکاف لب و کام، ارث، عوامل محیطی و عوامل روانی و هیجانی است.
بنا به گفته متخصصان، حدود ٨٠ درصد از کودکانی که مبتلا به شکاف لب و کام بوده و جراحی می شوند گفتار طبیعی دارند که این موفقیت بسیار خوبی در زمینه درمان شکاف کام و لب محسوب می شود.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار