201059
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
طیبه سیاوشی:

تا ۲ ماه آینده قانون کودک‌همسری در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ظرف دو ماه آینده کلیات طرح کودک‌همسری در صحن علنی مجلس مجدداً قرائت و مطرح می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، طیبه سیاوشی در همایش بررسی پدیده کودک‌همسری در ایران که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزار شد، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین بحث‌های این دوره مجلس شورای اسلامی دانست و اهمیت موضوع کودک‌همسری را به اندازه توجه به مسائل اقتصادی دانست.

وی تسهیل ازدواج جوانان در سن مناسب و به‌صورت قانونی و آگاهانه با هدف تشکیل خانواده‌ای متعادل و پایدار را از مهم‌ترین وظایف فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برشمرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وجود کج‌سلیقگی‌هایی که باعث ایجاد افت وظیفه‌ها در اجرا و تصویب قوانین مقابله با کودک‌همسری می‌شود را از مهم‌ترین موانع اجرای این قانون عنوان کرد.

سیاوشی اظهار کرد: سال‌های اخیر شاهد رشد ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بوده‌ایم و با توجه به این موضوع و کهنه‌شدن قوانین کودک‌همسری درخواست تغییر این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی داده شده است.

وی ادامه داد: برای این مهم از تمام تفکرها و تخصص‌ها در فراکسیون مجلس دعوت کرده‌ایم تا به اجماعی حداقلی در این حوزه دست یافته و به‌دنبال این بوده‌ایم که ازدواج زیر ۱۳ سال برای دخترها و ۱۵ سال برای پسرها ممنوع شود و این پیشنهاد با قید فوریت مهر ۱۳۹۷ وارد صحن علنی مجلس شد که یک فوریتی این طرح رای آورد؛ اما در کمیسیون قضائی مجلس به مشکلات زیادی برخوردیم با این حال در نظر است ظرف دو ماه آینده در صحن علنی مجلس کلیات این طرح مجدداً قرائت و مطرح شود که امیدواریم توافق حداقلی در این مورد با مجلس حاصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال ۱۳۹۴ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره طلاق ازدواج‌های زیر ۱۴ سال در کشور داشته‌ایم به پرسش‌ها و سؤالات دانشجویان و حاضران در این زمینه پاسخ داده و از تجربه‌های شخصی برخی افراد در این زمینه مطلع شد.

 

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار