201050
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

اولین موزه کودک توسط کانون پرورش فکری در آذربایجان افتتاح شد

اولین “موزه کودک” آذربایجان غربی، در ارومیه افتتاح و خبر آماده سازی زمین و آغاز عملیات احداث “موزه صلح سردشت” در سال جاری اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در دیدار با فرماندار سردشت از آماده شده موزه صلح این شهر خبر داد.

جلیل جباری افزود: از سال های پیش پیگیر احداث موزه ای با عنوان موزه صلح در این شهرستان بوده ایم که خوشبختانه با تعامل دیگردستگاه ها زمین مورد نظر مهیا شده و در سال جاری عملیات احداث این موزه را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در تخصیص بودجه مربوطه، فرمانداری شهرستان سردشت نیز ما را کمک نمایند.

ظهر امروز نیز اولین “موزه کودک” استان آذربایجان غربی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این موزه، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشورگفت: موزه کودک ارومیه با تاثیرگذاری مستقیم و کشف واقعیت‌های دنیا توسط کودک و نوجوان بهترین راه آموزش به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر بخواهیم در نگاه کودکان و نوجوانان تغییر ایجاد کنیم باید به آنها آگاهی داده شود و موزه یکی از مهمترین مکان‌هایی است که موجب ایجاد آگاهی می‌شود.

برای راه اندازی این موزه، طرح محتوایی آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هماهنگی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور دریافت و پس از بررسی های کارشناسی، به تایید رسید و مجوز ایجاد آن صادر شد.

این موزه شامل بخش های مختلفی از جمله: تاریخ و باستان شناسی، نجوم و ستارگان، زبان و ادبیات است که با ارائه نمادها، نشانه ها و تصاویر بازسازی شده سعی دارد در قالبی ساده و مفهومی سیر تاریخ علم را برای کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

کارگاه آموزشی برای پخش فیلمهای مستند تاریخی و علمی، کارگاه نقاشی برای آموزش نقاشی و کارگاه قصه برای آشنائی با فرهنگ و ادبیات از دیگر بخشهای این موزه است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار