موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
201001
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
فاطمه توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان اظهارداشت:

گروه‌های نمایش را فعال کرده‌ایم تا شرایط روانی خوب و نشاط‌آفرین برای کودکان سیل‌زده ایجاد شود

فاطمه توکلی: از زمان وقوع سیل تا زمانی که افراد به یک شرایط تثبیت شده حداقلی برسند یک مدت زمان طول می‌کشد و در این مدت نیاز‌ها هم تغییر پیدا می‌کند. گروه‌های خاص نیاز‌های خاص دارند از جمله زنان، کودکان و به این دلیل خدمات باید تداوم داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ،  ، فاطمه توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان اظهارداشت: از زمان وقوع سیل تا زمانی که افراد به یک شرایط تثبیت شده حداقلی برسند یک مدت زمان طول می‌کشد و در این مدت نیاز‌ها هم تغییر پیدا می‌کند. وی ادامه داد: گروه‌های خاص نیاز‌های خاص دارند از جمله زنان، کودکان و به این دلیل خدمات باید تداوم داشته باشد.

توکلی بیان کرد: بخشی از کمک‌ها باید نیز جنبه نقدی پیدا کند تا افراد خودشان بتوانند نیاز‌های خاص خود را تأمین کنند.

این مسئول اظهار کرد: سازمان بهزیستی با اعزام کارشناسان مددکاری و روانشناسی در قالب تیم‌های متعدد اورژانس و محب در منطقه حضور دارند.

توکلی یادآور با بیان اینکه مهادی کودک ما به صورت سیار فعال است، یادآور شد: ارائه خدمات باید در منطقه استمرار داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: مسائل بهداشتی کودکان مناطق سیل زده باید به صورت جدی دنبال شود، چون در مقابل بیماری‌ها آسیب‌پذیرترند.

وی افزود: باید امکاناتی در راستای ارتقاء بهداشت کودکان مدنظر قرار گیرد به ویژه برای کودکانی که در کمپ‌ها مستقر هستند.

توکلی تصریح کرد: خطر آسیب‌های روحی برای کودکان در مناطق سیل‌زده اجتناب‌ناپذیر بوده؛ بعد از حادثه و با این حجم که خانواده تمام امکانات خود را از دست داده و در یک شرایط غیرطبیعی زندگی می‌کند به تدریج عوارضی را برای کودکان خواهد داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید به اوقات فراغت کودکان نیز توجه جدی شود، بیان کرد: هر چه زودتر مسئله اسکان خانواده‌ها حل شود؛ اگر اعضای خانواده در یک شرایط مناسب در کنار هم قرار گیرند صدمات و لطمات روحی جبران می‌شود

وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که ما تأکید داریم مهادی را فعال و گروه‌های نمایش را فعال کرده‌ایم ایجاد شرایط روانی خوب و نشاط‌آفرین برای کودکان است، نیاز‌های اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار