200969
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

تئاتر کودک می‌تواند به جامعه هویت ببخشد

 فاطمه کرم‌پور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر اظهار داشت: تئاتر کودک می‌تواند به جامعه هویت ببخشد و ابزاری برای انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به این نسل باشد. تئاتر کودک و نوجوان یک کار فرهنگی بس عظیم است، چرا که این عزیزان آینده‌سازان تئاتر هستند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه کرم‌پور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر اظهار داشت: تئاتر کودک و نوجوان یک کار فرهنگی بس عظیم است، چرا که این عزیزان آینده‌سازان تئاتر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر : با بیان اینکه تئاتر کودک می‌تواند به جامعه هویت ببخشد و ابزاری برای انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به این نسل باشد، افزود: استان بوشهر این پتانسیل را داراست که بتوانیم از طریق تئاتر این آموزه‌ها را به کودکان انتقال دهیم تا درسی برای زندگی آینده آنها باشد.

وی تأکید کرد: کسانی که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند در این راه خستگی به خود راه ندهند و ما هم از شهرستان دیر در راستای برگزاری این جشنواره بزرگ در سال‌های آتی حمایت می‌کنیم.

کرم‌پور با بیان اینکه تئاتر آموزش غیرمستقیم به کودکان است، بیان کرد: باید تمام فاکتورهای دینی و آموزه‌های فرهنگی را از مسیر درست به کودکان انتقال دهیم. بنابراین تئاترهایی که اجرا می‌شوند با مطالعه دقیق همراه باشد، چرا که از این مسیر می‌خواهیم مهارت‌های زندگی را به کودکان آموزش دهیم.

وی عنوان کرد: از رهگذر هنر تئاتر علاوه بر شکوفایی استعدادها، درمان بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری مانند انزواطلبی و پرخاشگری نیز در کودکان محقق می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه با اشاره به ظرفیت‌های بالای تئاتر شهرستان دیر اظهار کرد: هنرمندان شهرستان دیر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوشهر سرآمد هستند و در سطح کشور هم خوش درخشیده‌اند.

سکینه الماسی افزود: اگر اعتبارات هنر از فرهنگ تفکیک شود و هر کدام در حوزه‌ها و معاونت‌های اختصاصی هزینه شود نقش مهمی در حل مشکلات هنرمندان دارد .

وی عنوان کرد: پکیج فرهنگی که قرار است از وزارت نفت بگیریم، در صورتی که زودتر به ما بازگردانده شود می‌توانیم پیگیری کنیم تا بیش از این شرمنده هنرمندان نباشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: تئاتر کودک تمرین بازیگری نیست بلکه تمرین و آموزش مهارت‌های زندگی و آمادگی برای آینده است.

غلامرضا ناطقی‌پور با بیان اینکه اهمیت دادن به تئاتر کودک اهمیت به فرهنگ و هویت جامعه است، افزود: این رویداد فرهنگی موجب نشاط در جامعه می‌شود.

وی تئاتر کودک را رسانه گروهی و تمرین با هم کار کردن دانست و عنوان کرد: تئاتر کودک پایه همه تئاترها است و پرورش‌دهنده بازیگرانی است که امسال نماینده شهرستان دیر و استان بوشهر در جشنواره فجر بودند.

به گزارش فارس، در سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر به میزبانی بندر دیر، در بخش نوجوانان،آقای هادی روشن‌روان برای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» رتبه اول ،سیدعباس باخدا و مجتبی شعبانی برای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» مشترکا رتبه دوم و امیرحسین مؤذنی و سلمان حسین‌پور برای نمایش «بی‌بی کوچیکه» مشترکا رتبه سوم بازیگری مرد را کسب کرد.

لاله شایان‌فر «ماجرای ساحل سنگی» رتبه اول ،پریا هوشمند «وقتی همه خوابیم»و مطهره فخری « بی‌بی کوچیکه» مشترکا رتبه دوم و آیدا فولادی« بی‌بی کوچیکه» و زهرا جوی « ساحل سنگی» مشترکا رتبه سوم بازیگری زن در بخش نوجوانان را به خود اختصاص دادند.

در بازیگری کودک بخش پسران، بدون اولویت امیرمحمد میلکی،محمدرضا ابراهیمی و علی‌اصغر میگویی «وقتی همه خوابیم» انتخاب شدند و در بخش دختران هم بدون اولویت آوا دارایی ، روژینا هوشمند و حنانه موحدی «تنبلو و دیو»، عسل یاوری «گرگم و گله می‌برم» و روژا بهمنش برای نمایش«کدو قلقله‌زن» انتخاب شدند.

در بخش کارگردانی سیدحسین فدایی‌حسین «ماجرای ساحل سنگی»، ندا حیدری «گرگم و گله می‌برم» و امین خیاط «وقتی همه خوابیم» به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار