200961
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
در مناطق مرزی آمریکا رخ داد؛

گرفتن جان یک نوجوان مهاجر در بازداشتگاه مرزی

سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا در مناطق مرزی که پیش از این هم به مرگ دستکم دو کودک مهاجر منجر شده بود، این بار جان یک نوجوان ۱۶ ساله را گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، وزارت سلامت و خدمات انسانی آمریکا تأیید کرد که یک نوجوان مهاجر ۱۶ ساله در یک بازداشتگاه مرزی در تگزاس جان خود را از دست داده است.

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، به گفته «اِوِلین استافر» سخنگوی وزارت سلامت آمریکا این نوجوان که هویت او اعلام نشده، حدود دو هفته پیش در حالی به دفتر اسکان پناهجویان آمریکا تحویل داده شده که ظاهرا دچار بیماری نبوده و مشکلی نداشته است.

 

با این وجود، وی تنها یک روز بعد دچار مشکلات جسمی از جمله تب و سردرد شده و به بیمارستان انتقال یافته است. وی ده روز بعد در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

 

این نوجوان تابعیت گوآتمالایی داشته است و به ادعای مقام‌های آمریکایی دلیل مرگ وی هنوز مشخص نیست.

 

از زمان اجرای تدابیر سختگیرانه ضدمهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا، دستکم دو کودک گوآتمالایی ۸ و ۷ ساله هم جان خود را از دست داده‌اند.

 

همزمان گزارش‌های متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت آمریکا هزاران کودک را که به همراه خانواده‌هایشان قصد مهاجرت به این کشور را داشته‌اند، از والدینشان جدا کرده و اکنون هیچ داده مشخصی از تعداد این کودکان و هویت آن‌ها وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از خانواده‌های پناهجو از وضعیت کودکان خود بی‌اطلاع هستند.

 

سیاست جداسازی کودکان از والدین، در حالی همچنان به دستور دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد سال گذشته این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی و «نقض جدی حقوق کودکان» توصیف کرد و از واشنگتن خواست به این سیاست پایان دهد. با این وجود، دولت ترامپ این بیانیه را «نامربوط» خوانده و دفتر حقوق بشر سازمان ملل را به «ریاکاری» متهم کرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار