200950
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری:

کمک رسانی به کودکان سیل زده به صورت طولانی مدت برنامه‌ریزی شود

حامد رهنما: من امیدوارم با توجه به این تخریباتی که سیل رقم زد و این خانواده‌ها یکی دوسالی برای رسیدن به فضای آرامش درگیر هستند، این کمک رسانی طوری برنامه‌ریزی شود که به صورت طولانی مدت این برنامه انجام شود.

به گزارش کودک پرس ، در نهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان که نهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، آقای حامد رهنما گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین مجموعه‌ای بود که وارد مناطق سیل زده شد. از دوم فروردین مراکز سیار ما وارد گلستان شدند و بنده نیز سوم فروردین به بچه‌های کانون اضافه شدم و 2-3 روزی در خدمت گلستان بودیم.

رهنما در خصوص فعالیت قرارگاه فرهنگی فعالان حوزه کودک و نوجوان  گفت: چندتا نکته برای تیمی که جمع شدیم و قرار است کاری را برای کودکان سیل زده انجام دهیم دارم: در تجربه کرمانشاه نشان داده شد که یک مدت زمانی همه‌ی مردم و سازمان‌ها و مجموعه‌های کشور شروع به کمک کردن و ارسال لباس و پک فرهنگی کردند ولی به مرور کلا کرمانشاه فراموش شد، بطوریکه در سرپل و ثلاث که به صورت محدودتر درگیر سیل شدند دیگر کمک رسانی از شهرهای مختلف به کرمانشاه اتفاق نیفتاد.

ارسال هدف‌مند اسباب بازی‌ها به کودکان سیل زده توسط کانون

حامد رهنما در نهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان گفت: مراکز سیار ما در گلستان، لرستان، خوزستان و کرمانشاه از روزهای اولیه سال 98 در مناطق سیل زده حضور داشتند و مردم با توجه به اعتمادی که به کانون بر اساس لطف‌شان دارند تماس گرفتند که کمک کنند. خیلی‌ها به ما پیشنهاد دادند کمپینی بزنیم که مردم اسباب بازی بیاورند و ما توزیع کنیم. تجربه اتفاقات گذشته نشان می‌دهد که این کار خیلی قائده‌مند نیست چون اسباب بازی‌هایی که به دست ما می‌رسانند خیلی به درد خانواده‌ها نمی‌خورد یا قابل استفاده نیست یا مواردی که ما برای بحث نظارتی‌مان روی اسباب بازی و بسته‌های فرهنگی می‌خواهیم رعایت نمی‌شود. برای همین انجمن شورای نظارت بر اسباب بازی ما با تمام تولیدکننده‌ها که مجوزشان را از کانون می‌گیرند گفتگو کردند تا این عزیزان با قیمت تولید خودشان (و بعضی‌ها حتی کمتر از آن) بسته‌ای را مهیا کنند. ما الان 3 بسته داریم: بسته 50 تومانی و 60 تومانی و 70 تومانی که قیمت اصلی این‌ها دو_سه برابر این عدد است. مردم می‌توانند این بسته‌ها را خریداری کنند تا به دست بچه‌های کانون برسانند و برای توزیع آن‌ها نیز از این مناطق سیل زده لیست آماری معین کردند که چند خانواده هست و چند بچه ( حتی کودک معلول ) وجود دارد. الان ما آن اسباب بازی و کتاب‌هایی که داریم برای این عزیزان آماده شده است.

رهنما در انتها افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هر شکلی که می‌تواند با توجه به وسعت مراکز ( بیش از 1012 مرکز در کل کشور ) در همه روستاها و شهرها دارد، در خدمت قرارگاه فرهنگی فعالین حوزه کودک و نوجوان است.
تریلی سیار ما بعنوان « پیک امید » برای پخش فیلم و تئاتر در خوزستان حضور دارد، اگر گروهی وجود دارد که می‌تواند کار فرهنگی انجام دهد و فایل تصویری با مجوزهایی که دارند به ما برسانند که در این موارد از آن‌ها استفاده کنیم در خدمتشان هستیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار