200919
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

انگیزه دادن حضور اعضای دورهمی کودک‌ونوجوان برای اقدامات جدی‌تر در حوزه کودکان سیل زده

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اعضای دورهمی بابت همت بلندی که بابت کمک به کودکان سیل زده دارند، تشکر کردند و حضور در بین اعضای این دورهمی را یک توفیق برای خود برشمرد.

به گزارش کودک پرس ، نهمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان که در نهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اعضای دورهمی بابت همت بلندی که بابت کمک به کودکان سیل زده دارند، تشکر کردند و حضور در بین اعضای این دورهمی را یک توفیق برای خود برشمرد. وی گفت: در احادیث ما آمده است «هر جلسه‌ای که مومنین آن با نگاهِ ارائه خدمت به مردم تجمیع ‌شوند، خیرات و برکات آن نصیب همه اعضای آن جمع می‌شود.»
اوحدی به حدیث امام سجاد (ع ) اشاره کردند و گفتند: حدیث «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى» امام سجاد برای بلند کردن و زیاد کردن نیت‌ها بیان شده است. نیت مومن از عمل او بهتر است، گاهی انسان یک نیت و تصمیمی می‌گیرد اما شاید بعلت محدودیت‌ها و حتی موانع نتواند آن نیت را محقق کند. همین که شما بزرگواران این جمع نیت، قصد و عزمتان کمک به کودکان سیل زده بوده و بابت ایجاد قرارگاه فرهنگی کودک دور هم جمع شدید، مطمئن باشید خداوند خیر و برکت ‌آن را در زندگی‌تان جاری میکند.

برکات سیل اخیر در کشور

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سیلی که اتفاق افتاد، در کنار همه خسارت‌هایی که داشت برکت‌های بزرگ غیرقابل محاسبه‌ای نیز داشت. این خسارت‌ها نیز به علت بی تدبیری‌ و سوء مدیریت‌ها در مراحل مختلف است وگرنه همه این‌ه باران‌ها نعمت پروردگار بود. یک وجه برکت سیل، انسجامی بود که در بین مردم رقم خورد. در این شرایط بحرانی کشور یک مرتبه انسجام و یکپارچگی مردم، فارغ از نقطه نظرات سیاسی اتفاق می‌افتد که خود این اتحاد کلید حل همه مشکلات شد.
اوحدی افزود: در این مقطع، ما یک دوره گذار از وضعیت ساماندهی داریم. الان حدود 120 هزار نفر از عزیزان خوزستانی ما در بدترین شرایط زندگی قرار دارند. این دوران گذار از زمان ساماندهی به همت دولت و مردم و سایر دستگاه‌ها یک وضعیت قابل قبولی دارد اگرچه تا آن وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم. این وضعیت ساماندهی یک پله دوم دارد که خصوصا در منطقه جنوب زمانبر است و شاید تقریبا یک سال طول بکشد تا این عزیزان ما بخواهند به خانه‌های خودشان برگردند. از طرفی ضریب نفوذپذیری خاک در جنوب پایین است. آب در آنجا می‌ماند و زمان میبرد تا تبخیر شود و الی آخر… لذا 12 دستگاه فرهنگی کشور از وزارت ارشاد و سازمان بسیج ، امور مساجد، جمعیت جوانان هلال احمر، بنیاد ملی خانواده، کانون پرورش فکری نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، رسانه ملی و … قرارگاه فرهنگی سیل زدگان را تشکیل دادند. رویکرد این قرارگاه نیز رویکرد فرهنگی هنری آموزشی در حوزه فعالیت‌های شما اعضای دورهمی کودک و نوجوان است. این قرارگاه هر هفته در یک مجموعه برگزار میشود. امشب بزرگترین همایش خیرین مدرسه ساز را در سالن همایش‌های صدا و سیما داریم که بخش عمده‌ای از مسکلات حوزه آموزشی حل بشود اما در حوزه کودک و نوجوان هنوز ما در ابتدای کار هستیم و نیاز به کمک‌های شما عزیزان داریم.

محور فعالیت‌های فعالین حوزه کودک و نوجوان برای کودکان سیل زده

وی ادامه داد: نگاه ونیت ما برداشتن قدمی برای این عزیزان است نه اینکه صرفا مشکلات آنها را حل کنیم. کمک ما هرچندناچیز اما در جهت حل مشکلات آنها است. لذا حضور و کمک فعالان حوزه کودک و نوجوان هرچند با کمیت کم اما با نیتی بزرگ، بسیار ارزشمند است. ان شاءالله به همت فعالان حوزه کودک و نوجوان :
1. هر عزیزی و مجموعه‌ای بتواند یک قدم بردارد (که کار بسیار ارزشمندی است)
2. این فضای عزم ملی مردم را حفظ بکنیم.
اوحدی بابت حضور اعضای دورهمی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تشکر کرد و گفت: حضور شما عزیزان به بنده هم انگیزه داد که در این موضع خودمان مصرتر قدم برداریم که عزیزانی مثل شما با همت و عزم و نیتی بلندتر از ما جلوتر هستند. ما از شما روحیه می‌گیریم و ان‌شاءالله بتوانیم در کنار شما قدمی برداریم.
ایشان در ادامه گفتند بابت ارائه خدمات و فعالیت‌های آن‌ها برای کودکان سیل زده آماده در اختیار گذاشتن فرهنگسراها و خانه‌های بازی هستند.

بزرگترین حراج کشور برای کودکان و نوجوان سیل زده

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:  20 تا 30 اردیبهشت بزرگترین حراج کشوردر پردیس ملت تهران برگزار می‌شود  که از همه شما بزرگواران برای شرکت در این حراجی دعوت به عمل میاوریم. این تقریبا بزرگترین حراج کشور با عنوان « خانه خوبان» است که تمامی عواید آن برای حوزه فرهنگی هنری کودک و نوجوان مربوط به سیل زدگان می‌آید.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار