200889
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

جشنواره «نوجوان سالم» برای آشنایی نوجوانان با آسیب‌های اجتماعی و کمک به رفع آن‌ها است

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه مهارت‌های اجتماعی و اعتماد به نفس باید در بین نوجوانان تقویت شود، گفت: عدم جرأت نه گفتن منشأ گرایش نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش کودک پرس ، مجید قدمی در جشنواره «نوجوان سالم» به میزبانی سالن اجتماعات شهید مطهری استان سمنان ضمن بیان اینکه عدم جرأت نه گفتن منشأ گرایش نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد است، ابراز داشت: در حقیقت این جشنواره بهانه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با آسیب‌های اجتماعی و کمک به رفع آن‌ها است.

وی ضمن بیان اینکه نداشتن اعتماد به نفس باعث می‌شود تا دانش‌آموز به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده شود، اضافه کرد: می‌بایست با انجام برنامه‌های مناسب سطح آگاهی دانش آموزان و والدین را افزایش دهیم که بهترین راهکار برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشوری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه با تقویت آگاهی دانش آموزان و بهره گیری آن‌ها از سبک زندگی سالم قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت، ابراز داشت: برای تحقق این گام می‌بایست دانش‌آموز را به مسیری سوق داد که در آن با تاسی از سیره نبوی با اطلاعات و عملکرد مبتنی بر عقل گام بردارد.

قدمی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که دانش آموزان را مورد تهدید قرار می‌دهد استفاده ناصحیح از فضای مجازی است که می‌بایست در سایه آموزش و به کارگیری آن در اهداف مشخص، این خطر را به یک فرصت برای نوجوانان تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: نوجوانان می‌بایست برای پرهیز از گرفتار شدن به سمت انواع آسیب‌های اجتماعی از رفتارهای نامتعارف با فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی فاصله گرفته و با تکیه بر دانش و تجزیه تحلیل، موضوع را مورد بررسی قرار دهد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور به خوبی این امکان را برای اولیا، معلمان و دانش آموزان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار