200864
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
محمد شجاعان:

توجه به مادران شیرده برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت:‌ یک هزار و 615 کودک مبتلا به سوء تغذیه در این استان از سبد غذایی در سال جاری بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، محمد شجاعان بابیان اینکه مادران شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان نیز از سبد غذایی بهره‌مند شدند، افزود: در کمیته امداد تلاش شده تا برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان و بهبود درمان آنان، نگاه به این مادران نیز در اولویت قرار گیرد تا از سوءتغذیه احتمالی کودکان جلوگیری شود.

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه میانگین دریافتی هر کودک مبتلا به سوءتغذیه در استان سمنان ماهانه 95 هزار تومان است، اظهار کرد: 160 میلیون تومان برای تهیه این سبدهای غذایی در سال جاری هزینه شده است.
شجاعان بابیان اینکه برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در بازه زمانی شش‌ماهه کودکان تحت حمایت این نهاد مورد پایش قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی و طرح‌های پیشگیری برای این افراد اجرا می‌شود تا این موارد بیماری را به حداقل کاهش دهیم.
وی به وجود 360 مددجو دارای بیماری صعب‌العلاج، سرطانی و خاص که ماهانه هزینه‌های درمانی زیادی دارند، اشاره کرد و گفت: اگرچه حمایت‌های کمیته امداد تا حدودی به بهبود وضع آنان کمک می‌کند؛ اما ورود خیران و نیکوکاران می‌تواند مرهمی بر دردهای آنها باشد.
منبع: روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار