200861
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان :

چالش‌های اقتصادی و مالی معلمان بازنشسته

فرهنگ با دستان معلم است که در ذهن و جان کودک ریشه می‌گیرد. متاسفانه معلمان و به خصوص معلمان بازنشسته با چالش‌های اقتصادی و مالی درگیر هستند، اما نباید نقش بی نظیر ایشان را در پرورش جان آدمی فراموش کنیم.

به گزارش کودک پرس ، فریده روشن در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: روزهای اردیبهشت ماه در تقویم ایرانی به یمن اتفاقات مهم فرهنگی و اجتماعی در تاریخ این مرز و بوم به نام‌های مختلفی نامگذاری شده است که هریک نشان از اهمیت موضوع و لزوم توجه به آن دارد.

وی افزود: شوراها در کشور ما دارای تاریخچه‌ای طولانی نیستند و در مدت حدود بیست سال فعالیت خود با چالش‌های بسیاری هم چون مشکلات ماهوی و قانونی و موثر نبودن در اداره جامع شهر و ناتوانی در پیشبرد اهداف منظور قانون گذار رو به رو بوده‌اند.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نقش نهادهای محلی در نهادینه کردن مردم‌سالاری، فراهم کردن امکانات، پاسخگویی سریعتر به نیازها، حل بحران‌های گوناگونی که هر نظام سیاسی ممکن است در دوره‌های مختلف کارآمدی شوراها و رهایی از سیستم فروش تراکم به سمت درآمدهای پایدار، اصلاح قوانین، تمرکز زدایی واقعی و یکپارچگی مدیریت شهری می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شوراها در راستای تحقق اهداف مورد نظر از تشکیل نهاد شورای شهر شود.

روشن تصریح کرد: هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته فرهنگی اصفهان نامیده شده و با هدف بهره گیری از ظرفیت گردشگری اصفهان در این ماه دل انگیز جهت بهبود و رونق اقتصادی تثبیت شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه امسال به دلیل همدلی با استان‌های درگیر سیل برنامه‌های میدانی حذف شد لیکن برخی برنامه‌های فرهنگی با شعار همدلی برای ایران و متمرکز بر فرهنگ عامه اصفهان برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از جمله این برنامه‌ها سخنرانی‌ها و بزرگداشت انسان‌های اندیشمند و مؤثر در فرهنگ اصفهان است که سال‌ها موی سیاه خود را در چرخ فلک با مهر به این شهر سپید کرده‌اند. ضمن سپاس و قدردانی از دست اندرکاران هفته فرهنگی اصفهان خاطرنشان می‌کنم که این انتظاری است که از مسئولان فرهنگی شهر می‌رود و اینگونه است که برنامه‌های فرهنگی معنا می‌یابند. اگرچه لازم است با اطلاع رسانی دقیق‌تر و گسترده‌تر عموم مردم را از برگزاری چنین برنامه‌هایی مطلع نمود.

روشن ادامه داد: فرهنگ با دستان معلم است که در ذهن و جان کودک ریشه می‌گیرد. متاسفانه معلمان و به خصوص معلمان بازنشسته با چالش‌های اقتصادی و مالی درگیر هستند، اما نباید نقش بی نظیر ایشان را در پرورش جان آدمی فراموش کنیم.

وی تاکید کرد: معلمان می‌توانند در ترویج فرهنگ شهروندی به مدیریت شهری کمک کنند و مدیریت شهری نیز موظف است با افزایش کیفیت خدمات ارایه شده به خصوص خدمات مناسب برای افراد سالمند زمینه بهره مندی بازنشستگان فرهنگی را از بهترین خدمات شهری فراهم نماید.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کارگران از زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند و روز جهانی کارگر را به همه این عزیزان تبریک می گویم.

منبع: اداره ارتباطات و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار