200852
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
یک تصویرگر کتاب کودک مطرح کرد؛

رونمایی از آثار تصویرگران برجسته در نمایشگاه «راوی»

یک تصویرگر کتاب کودک گفت: نمایشگاه «راوی» دیدگاه‌های هنرمندان در مورد زندگی را تفسیر می‌کند و هر هنرمند بسته به دیدگاه و جهان‌بینی‌ای که نسبت به زندگی‌اش یا اتفاقات پیرامون و خاطرات کودکی‌اش داشته، دیدگاه شخصی‌ای که نسبت به زندگی داشته را به تفسیر کشیده است.

به گزارش کودک پرس ، مهشید رجایی، در خصوص برگزاری نمایشگاه «راوی» و آثار به نمایش درآمده در آن اظهار کرد: این نمایشگاه، یک فراخوان عمومی نبود و با موافقت حوزه هنری مشهد، ما شروع به دعوت از هنرمندان تصویرگر در کل ایران کردیم و حدودا 50 نفر را از سراسر ایران جمع‌آوری کردیم.

وی ادامه داد: نام نمایشگاه ما، نمایشگاه «راوی» است و برگزارکنندگان آن یک گروه متشکل از سه نفر تصویرگر به نام‎های مهشید رجایی، سعیده نصرتی‌فرد و صبا دارابیان هستند؛ نام گروهمان هم گروه سه نقطه است و تقریبا حدود یک سال است که فعالیت رسمی خودمان را آغاز کرده‌ایم.
این کارشناس تصویرسازی با بیان این که ما از هنرمندان تصویرگر کل ایران تحت عنوان نمایشگاه «راوی» دعوت کردیم، تصریح کرد: ما حدودا 55 اثر را جمع‌آوری کردیم و همزمان با این نمایشگاه چهار نشست هم داریم که یکی از نشست‌های ما در ارتباط با مدیر هنری است؛ نقش مدیر هنری با رویکرد تصویرسازی که به صورت تعاملی بین تصویرگران و سخنران موضوع برگزار می‌شود.
رجایی خاطرنشان کرد: سه نشست‌ دیگر هم در مورد ادبیات کودک و نوجوان است که سه تا از اساتید کارگروه ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد دعوت شدند. این نشست‌ها روز دهم اردیبهشت همزمان با همین نمایشگاه برگزار می‌شود.
این تصویرگر اظهار کرد: در مجموع در نهم و دهم اردیبهشت نشست‌هایی برگزار می‌شود که روز نهم نشست در خصوص گرافیک و تصویرسازی است و روز دهم هم سه نشست ادبیات و کودک و نوجوان در نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: ما سعی کردیم از افرادی استفاده کنیم که صاحب اسم و رسم باشند؛ از لحاظ تصویرسازی شناخته شده باشند؛ البته چند تا از تصویرگران هستند که داخل ایران نیستند و از خارج از کشور، کارهایشان را به صورت الکترونیکی برای ما ارسال کردند.
این تصویرگر کتاب کودک عنوان کرد: هدف ما این بود که در شهر مشهد بستری را برای تصویرگران مشهدی ایجاد کنیم که این تصاویر را از نزدیک ببینند؛ یک حالت مشق نظری باشد و شاخک‌های تصویرسازی را در ذهنشان فعال کنیم که این شاخک‌ها بجنبد؛ به همین منظور بستری را ایجاد کردیم که منبعی باشد برای این که افراد بتوانند به‌صورت حضوری بیایند و کارها را ببینند و در سبک‌ها و مراحل کاری خودشان هم بتوانند از این منبع و مرجعی که برایشان ایجاد شده، استفاده کنند.
رجایی پیرامون استقبال از نمایشگاه راوی» گفت: ما خوش‌بین هستیم که از این نمایشگاه استقبال شود؛ به دلیل این‌که در حوزه‌های مختلف تبلیغات کردیم؛ هم‌چنین حوزه‌هایی که خود تصویرگران، اساتید هنر و تصویرسازان به صورت شخصی دعوت شدند. در بخش ادبیات کودک و نوجوان هم از طریق اساتیدی که قرار است در این نشست شرکت کنند، بستری را ایجاد کردیم که از نزدیک پیوندی بین ادبیات، نویسندگان و تصویرگرانی که در ایران و مشهد فعال هستند، برقرار شود.
این کارشناس تصویرسازی بیان کرد: هم‌چنین به یک‌سری مدارس، هنرستان‌ها و… اطلاع‌رسانی کردیم که به ما قول دادند در طول هفته جهت بازدید به نمایشگاه بیایند.
انتهای پیام
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار