200830
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
کنگره ائتلاف اروپایی حامی اسرای فلسطینی:

از سال 1967 تاکنون 50 هزار کودک فلسطینی بازداشت شده است

رئیس بخش مطالعات و اسناد مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد: از سال 1967تاکنون بیش از 50 هزار کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند که 16هزار و 655 مورد آن از زمان شعله‌ور شدن انتفاضه الاقصی در سال 2000 بوده است.

به گزارش کودک پرس ، عبدالناصر فروانه در پنجمین کنگره ائتلاف اروپایی حامی اسرای فلسطینی گفت: بازداشت کودکان فلسطینی به ویژه از سال 2000 به شیوه‌ای هدفمند رو به افزایش بوده است.

وی میانگین سالیانه بازداشت کودکان فلسطینی از سال 2000 تا 2010 را حدود 700 مورد اعلام و خاطرنشان کرد که این تعداد در سال‌های 2011 تا 2018 به 1250 مورد رسیده است.
هم اکنون حدود 400 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت بسر می برند که بیشتر آنان بارها مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته‎اند.
وزارت امور اسرای فلسطینی اخیرا اعلام کرد که فلسطینی های بازداشت شده از ساده ترین حقوق اولیه خود محروم بوده و بر خلاف تمامی قوانین و کنوانسیون های بین المللی با سخت ترین شکنجه های فردی و گروهی مواجه هستند.
این وزارتخانه مهمترین معضل اسرا را قصور و اهمال عمدی درمانگاه ها در رسیدگی به وضعیت درمانی آنان اعلام کرد، سیاستی که منجر به افزایش چشمگیر بیماران در زندان های رژیم صهیونیستی شده است.
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار