200827
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد عنوان کرد؛

دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک در یزد

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: دهم اردیبهشت ماه یزد میزبان دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک با محوریت حقوق کودکان در فرایند دادرسی عادلانه است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه دانش یزدی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست کار گروه تخصصی زنان شهرستان ابرکوه افزود: دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک با محورهای معاضدت حقوق کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی، خشونت علیه کودکان و نوجوانان و حقوق کودکان در فرایند دادرسی عادلانه دهم اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود .

وی افزود: فضای اتاق کودک و مادر مصوبه سال 97 توسط مشاور بانوان در وزارت کشور مطرح شد که این اتاق در فضاهای عمومی تجهیز شود و مدیریت اجرایی آن به عهده شهرداری و اعضای شورای شهر باشد.
وی اظهار داشت: در سال 94 ایران به عضویت کنوانسیون بین المللی حقوق کودک درآمد و توسط هیئت وزیران مصوب و به استان ها ابلاغ شده است .
دانش یزدی اضافه کرد: حقوق کودک را در حوزه زیر 18 سال تعریف، امید است فرماندار در رابطه با درخواست تشکیل دادگاه تجدید نظر خاص ویژه کودکان بزهکار را داشته باشد که ما بتوانیم در تمام اوقات نگاه ویژه به حوزه دادرسی خانواده و بحث کودک داشته باشیم.
دانش یزدی یادآور شد: برخی نهادها مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد برنامه های خوبی در بحث تسهیلات و کمک به اشتغال و رونق تولید دارند و متقاضیان وام های فراگیر، روستایی و … از حمایت های دولت در این زمینه برخوردارند.
حضور زنان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باید پررنگ تر باشد

وی ادامه داد: حضور این قشر در تمامی عرصه ها خصوصا بحث فرهنگی و اجتماعی باید پررنگ تر باشد.
این مسئول ارشد پیگیر امور خانواده در استان اضافه کرد: پیشنهاد می شود دستگاه ها، تمرکز را در بحث اشتغال به خصوص در حوزه بانوان خود سرپرست و بد سرپرست در حوزه بهزیستی، کمیته امداد و اداره تعاون متمرکز و از ظرفیت زنان استفاده کنند.
دانش یزدی خاطر نشان کرد: در معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری هم تفاهم نامه ای با صندوق مهر ایران بسته شد که به زنان خود سرپرست وام قرض الحسنه پرداخت شود که این موضوع در هفته های آینده و سهمیه هر شهرستان، به فرمانداری ها اعلام می شود.

منبع:  خبرگزاری موج یزد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار