200816
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
ناهید سلیمانی احمدی:

تجلیل از 18برگزیده جشنواره طنز کودک و نوجوان خلیج فارس

احمد اکبرپور و محمدرضا شمس و در بخش شعر نیز راشد انصاری و حسین تولایی داوری جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس را برعهده داشتند.

به گزارش کودک پرس ، ناهید سلیمانی احمدی اظهار داشت: از این تعداد 12 اثر مربوط به بخش داستان از استان های هرمزگان، خراسان، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: داوران بخش شعر نیز شش اثر را انتخاب و برگزیده اعلام کردند که مربوط به استان های کرمان و هرمزگان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: داوران در بخش داستان همچنین هفت نفر را شایسته تقدیر معرفی کردند که در روز جشنواره از آنها تجلیل می شود.
سلیمانی احمدی با اشاره به ارسال 516 اثر به دبیرخانه استان های شرکت کننده در این جشنواره، ابراز داشت: 222 اثر به مرحله منطقه ای ارسال شد که در نهایت 163اثر مورد داوری قرار گرفت و با رای داوران 18 اثر برگزیده اعلام شد.
وی افزود: در بخش داستان، احمد اکبرپور و محمدرضا شمس و در بخش شعر نیز راشد انصاری و حسین تولایی داوری جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس را برعهده داشتند.
احمد اکبرپور یکی از نویسندگان حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان است که در سال 1349 در لامرد استان فارس متولد شده است.
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان نخستین و آخرین مجموعه شعرش را با عنوان «مردمان عصر پنجشنبه» منتشر کرد.
نخستین کتابش برای نوجوانان با عنوان «دنیای گوشه و کنار دفترم» شامل دو داستان بلند بود که از سوی انتشارات خیام به چاپ رسید. بعدها دو داستان این کتاب را بازنویسی کرد و در 2کتاب جداگانه با عنوان‌های «امپراطور کلمات» و «رویاهای جنوبی» به چاپ رساند.
مردمان عصرپنجشنبه، دنیای گوشه و کنار دفترم، قطار آن شب، وقتی ناراحت باشیم، جاده‌ ها تمام نمی ‌شوند، امپراتور کلمات، من نوکر بابا نیستم، رویاهای جنوبی، شب ‌بخیر فرمانده و دختری ساکت با پرنده‌ های شلوغ از دیگر آثار اکبر پور است.
محمدرضا شمس دیگر نویسنده حوزه کودک و نوجوان در سال 1336 در محله شاهپور تهران به دنیا آمده است.
وی نخستین کتاب خود را به نام «اگر این چوب مال من بود» در کانون پرورش فکری به چاپ رسانده و بعدها با انتشارات سروش، امیر کبیر، مدرسه، قدیانی، پیدایش، افق، محراب قلم، به نشر، حنانه، شباویز، رویش، هوپا همکاری داشته است.
حسین تولایی از شاعران حوزه کودک و نوجوان عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است که از وی آثاری شعری شامل ‘بیا چند شاخه حرف بزنیم، درخت عاشق پرنده است، شماره تلفن پرنده‌ها، بدن من چگونه کار می‌ کند و دمپایی خورشید’ به چاپ رسیده است.
راشد انصاری مشهور به (خالو راشد) شاعر، نویسنده و طنزپرداز متولد سال 1350 در روستای دیده بان از توابع بخش صحرای باغ لارستان افزون بر 30 سال ساکن بندرعباس است.
وی نزدیک به دو دهه است که با مطبوعات همکاری مستمر دارد و بیش از 15سال است که در حوزه هنری فعالیت می کند.
راشد انصاری بنیان گذار انجمن طنز در هرمزگان و مسوول دفتر طنز حوزه هنری این استان است.
‘دغدغه های بی خیالی، این مرد مشکوک ، لطفا میخ نشوید ، پشت پرده و طنزینه’ بخشی از کتاب وی در حوزه طنز است.
به گزارش ایرنا، جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس چهارشنبه 11اردیبهشت ماه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرعباس برگزار می شود.
همچنین سه شنبه 10اردیبهشت ماه همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس 2 کارگاه آموزشی شعر و داستان طنز با هدف آشنایی کودک و نوجوان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه ها و انجمن های ادبی و پرورش تفکر انتقادی و پرسشگرانه به دنیای پیرامون در قالب شعر و داستان طنز برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار