200793
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر اجرایی موسسه فرهنگی آرمان رشد

مشکلات ناشران کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب

سیدعلیرضا صالحی از وضعیت بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب و بحرانی که نشر با آن مواجه است، می‌گوید.

به گزارش کودک پرس ، سیدعلیرضا صالحی با گله از وضعیتی که ناشران کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب امسال دارند، اظهار کرد: نمی‌دانم از چه کلمه‌ای استفاده کنم. وضعیت سنگ‌فرش‌ها که نامناسب است. ستون‌های آجری هم که در وسط غرفه‌مان قرار گرفته است. متراژی که برای تحویل غرفه به ما اعلام کردند ۲۱ متر بوده اما این غرفه متراژی در حدود ۱۷ متر دارد. اگر نمی‌خواهند به ما ۲۱ متر غرفه بدهند، از همان اول بگویند که نمی‌خواهند این کار را انجام دهند. یا اقلاً ستون‌ها را طوری قرار می‌دادند که در غرفه نباشد. البته در نمایشگاه شهر آفتاب هم مشابه همین وضعیت را داشتیم که یک باکس چهار متر از غرفه ۹ متری ما را گرفته بود.

 

مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی آرمان رشد سپس گفت: سیمان پوست دستم را خورده است و احساس می‌کنم که اثر انگشتم کم‌کم دارد محو می‌شود. سرما را هم که در سالن کودک و نوجوان داریم. در هیچ راهرویی هم شماره راهرو ثبت نشده است. آقایان مجری نمایشگاه باید اجاره غرفه‌ها را در نمایشگاه براساس جای آن غرفه بگیرند و تعداد کتاب‌هایی را که قرار است به نمایشگاه بیاوریم با متراژ مطابقت دهند.

 

او در ادامه بیان کرد: از کاغذ ۷۰ هزار تومانی که حالا شده ۴۶۰ هزار تومان بگویم؟! از چاپخانه‌هایی که هر روز دارند تعطیل می‌شوند بگویم‌؟! یک زمان ماشین‌کاران چاپ برای چاپخانه‌ها ناز می‌کردند تا کار کنند اما هفته پیش کسی به چاپخانه مراجعه کرده بود و می‌گفت که حقوق کارگر ساده به من بده تا فقط تی بکشم.

 

صالحی در پایان با مطرح کردن این سوال که آیا در نمایشگاه کتاب ناشر کمک‌درسی ناشر است، گفت: ناشر کمک‌درسی که باید آخر شهریور یا در سال تحصیلی کتاب‌هایش را عرضه کند در پایان سال تحصیلی این‌جا چه کار می‌کند؟ یا اقلاً می‌توانند نمایشگاه کتاب کودک را همزمان با نمایشگاه اسباب‌بازی برگزار کنند؟ نمی‌دانم چرا هیچ چیز هدفمند نیست.

 

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار