200771
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس:

کاهش 70 درصد صدمات ناشی از تصادف با نصب صندلی کودک

سمینار آموزشی تصادفات و امداد و نجات شهری به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سمینار آموزشی تصادفات و امداد و نجات شهری به مناسبت گرامیداشت روز ایمنی و حمل‌ونقل عصر امروز برگزار شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه در تصادفات سه عامل انسانی، وضعیت جاده‌ها و خودروها نقش دارند، ابراز داشت: آمار حوادث رانندگی در شیراز کاهش پیدا کرده است اما استان فارس همچنان در سوانج جاده‌ای و فوتی ناشی از آن در سطح کشور رتبه‌دار است.

محمد هادی قانع ادامه داد: عامل انسانی سهم بیشتری در بروز تصادف دارد که صحبت کردن هنگام رانندگی و از دست دادن تمرکز از نمونه‌های آن است، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی ایمنی باید غنی‌تر شود تا شاهد کاهش حوادث رانندگی هم باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش شهروندی در پیشگیری از بروز تصادف و آگاهی از نحوه عمل در هنگام تصادف افزود: عدم آموزش همچنین عدم رعایت نکات ایمنی در خارج کردن مصدوم ناشی از تصادف موجب مشکلات نخاعی می‌شود.

نیمه دوم روز بیشترین زمان تصادفات

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس نیز با اشاره به اینکه جوانان 18 تا 40 سال بیشترین فوتی ناشی از تصادفات را شامل می‌شوند، ابراز داشت: در حوادث رانندگی موتورسواران و عابرین پیاده بیشتر در معرض خطر هستند.

حسین الهی نژاد ادامه داد: در سال 96، یک هزار و 262 کودک به دلیل عدم استفاده از صندلی کودک در حوادث رانندگی جان باختند در حالی که اگر صندلی کودک نصب بود تا 70 درصد صدمات و جراحات کاهش پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه 80 درصد از صدمات مغزی مربوط به تصادفات است، گفت: در کمربندی و بزرگ راه‌های شیراز تصادفات بیشتر است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس تاکید کرد: بهترین روش برای بهبود وضعیت ایمنی حمل‌ونقل، تلاش برای پیشگیری از تصادفات است.

الهی نژاد با اشاره به اینکه نیمه دوم روز بیشترین زمان تصادفات است، خاطر نشان کرد: بیش از 60 درصد تصادفات نزدیک 30 کیلومتری شیراز اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از عوامل حوادث رانندگی در شهر و خستگی و خواب آلودگی همچنین واژگونی از عوامل تصادفات جاده‌ای است.

در پایان سمینار آموزشی امدادگران سازمان آتش‌نشانی با حضور در محوطه پارک آزادی توسط امیدواری مدرس ملی و بین المللی جاده‌ای تصادفات به اجرای عملیات نمادین آزادسازی محبوسین در خودرو پرداخته و تکنیک‌های آزادسازی محبوسین در تصادفات را به نمایش عموم گذاشتند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار