200737
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان:

تأثیر به سزای جشنواره کتابخوانی رضوی در معرفی فرهنگ اهل بیت(ع)

نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان گفت: به لطف الهی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در این سال ها تاثیر بسزایی در راستای شناخت بهتر فرهنگ اهل بیت (ع) در سطح جامعه داشته است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهاجرانی با اشاره به اهمیت مطالعه از دوران کودکی با هدف ارتقای دانش و اطلاعات عمومی و همچنین آشنایی با رفتار اهل بیت (ع) ابراز داشت: کودکان جامعه ما به ویژه دختران نیاز به الگویی مناسب و ممتاز دارند و ما به عنوان یک مسلمان شیعه، الگویی والاتر و بهتر از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه (س) و زینب کبری (س) برای دختران و بانوان نداریم و به عنوان یک نویسنده این خلأ را حس کردم و کتابی را درباره حضرت معصومه (س) با زبانی کودکانه و با هدف معرفی خاندان پیامبر (ص) به رشته تحریر درآوردم.

وی افزود: چه بسیار خانواده هایی که از وجود چنین کتاب هایی اطلاع ندارند و جشنواره رضوی با این اقدام فرهنگی، آحاد مردم را با این کتب آشنا می کند و اطلاع رسانی و شناسایی جامعه هدف را از وظایف خود می داند که این نشان از دغدغه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گسترش فرهنگ کتابخوانی دارد.

این نویسنده و شاعر کتاب کودک و نوجوان همچنین گفت: بسیاری از کودکان از نقاط مختلف ایران و جهان به بارگاه ملکوتی این بانو به همراه خانواده هایشان مشرف می شوند و پرسش هایی در ذهن آنها در خصوص شخصیت والای حضرت معصومه(س) شکل می گیرد و حس کنجکاوی آنها را برای شناخت از چرایی زیارت آن حضرت بر می انگیزد که این بزرگواران دارای چه ویژگی های خاصی بودند که به این جایگاه الهی رسیده اند. کودکان هنگامی که با سیره عملی و کلامی اهل بیت رسول خدا(ص) آشنا شدند این محبت با وجود آنها عجین می شود و در سنین جوانی و نوجوانی می توانند با این آموزه ها بر تهاجم فرهنگی و شبهات دشمنان اسلام پیروز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرانی با اشاره به اثر خویش، «فاطمه و فاطمه»، به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در خصوص نام این اثر گفت: از آنجا که آن بانو با حضرت زهرا (س) همنام و از سلاله معصومین است و احادیث و روایتی نیز در این باب ذکر شده، عنوان کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا (س)» نامگذاری شد.

وی افزود: کودکان از حضرت زهرا (س) اطلاعات بیشتری دارند و برای معرفی حضرت معصومه (س) باید از تشابه زندگی ایشان و حضرت زهرا «علیها السلام» استفاده کرد.
این نویسنده و شاعرکودک و نوجوان با بیان این که جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگی دارد ، گفت: علیرغم وجود معرفی کتاب در برخی از کتاب های درسی، متاسفانه والدین و معلمان به این امر توجهی ندارند هر چند که شرایط حاضر بهتر از گذشته است ولی باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و مطالعه در این خصوص همچنین می توانیم از ظرفیت فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه ها استفاده کنیم.

این نویسنده گفت: مهم ترین و اصلی ترین کار نویسنده، تحقیق و پژوهش درباره موضوع است و هر چه بیشتر در این زمینه کوشش و تلاش کند، بیش از پیش موفق و توانمند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرانی ادامه داد: نویسنده‌ خلاق، نویسنده ای است که نکات ریز و ظریف را همراه با جزئیات پیدا کند و مطالب جدید را در اثر خود بگنجاند به گونه ای که تازگی آن باعث اشتیاق و علاقه مخاطب به سمت کتاب و کتابخوانی شود.

وی در خاتمه از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به جهت تنوع در تعدد منابع و شیوه های نوین شرکت در مسابقه برای گروه های مختلف سنی تقدیر کرد

گفتنی است، کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا (س)» نوشته حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهاجرانی از منابع نهمین جشنواره رضوی ویژه کودکان است.

منبع: خبرگزاری «حوزه»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار