200722
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
توسط بسیج زنان؛

دوره‌های مهارت افزایی و آموزش مهارت‌های مختلف برای زنان سیل زده/ ساماندهی ۳۰۰۰ کودک در مناطق سیل زده

رئیس بسیج زنان کشور، از حضور مشاوران دینی به منظور حمایت روحی و روانی از سیل زدگان و ساماندهی بیش از ۳ هزار کودک خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مینو اصلانی در خصوص تازه‌ترین اقدامات این نهاد در مناطق سیل زده، گفت: با توجه به سپری شدن هفته جوان، جشن‌ها و رویدادهای مختلف برای این مناسبت در اردوگاه‌های اسکان سیل زدگان برگزار شد.

 

وی با اشاره بر راه اندازی مهدهای قرآنی در محل‌های اسکان اضطراری، عنوان کرد: به منظور حمایت روحی از خانواده‌های سیل زده، مهدهای قرآنی در این مراکز راه اندازی شده و مربیان آن نیز از میان خود بانوان تعیین شده اند تا علاوه بر تقویت روحیه بانوان، کودکان و نوجوانان نیز سرگرم شوند.

 

اصلانی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار کودک در مناطق سیل زده توسط مراکز بسیج زنان و نیروهای بسیجی ساماندهی و مورد حمایت قرار گرفته اند.

 

وی در خصوص کارآفرینی و اشتغال خانواده‌های سیل زده، اظهار داشت: با توجه به آسیب روحی و روانی وارده شده به هموطنان به ویژه بانوان و کودکان و همچنین آسیب دیدن کسب و کارهای آن‌ها، دوره‌های مهارت افزایی و آموزش مهارت‌های مختلف در سطوح اردوگاه‌ها پیش بینی شده و افراد با شرکت در دوره‌ها می‌توانند به اشتغال آفرینی‌های کوچک بپردازند. برخی کارآفرینان نیز در مناطق مدنظر و برای آموزش به بانوان حضور یافته اند.

 

اصلانی افزود: کارگروه تولید محتوا در بحران نیز در مناطق تشکیل شده است. مشاوران دینی نیز به منظور روانشناسی مذهبی، ارائه تکنیک‌های معنویت و روان شناسی، حمایت روحی و روانی از هموطنان نیز به مناطق اعزام شده اند.

 

رئیس بسیج زنان کشور تصریح کرد: در گلستان بیش از ۴۰ مشاور دینی برای ارائه این تکنیک‌های معنویت و مقابله در برابر بحران در مناطق حاضر شده و اعزام این افراد همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار