200719
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران در چند نگاه؛

عدم توجه به رونق غرفه ناشران کوچک کودک در نمایشگاه کتاب

در واقع وجود ناشران بزرگ در هر سالن یا راهرو موجب می‌شد که خانواده‌ها به سراغ دیگر ناشران هم بروند و غرفه‌های آن‌ها رونق بگیرد، اما عملا این موضوع محقق نشد. در این میان امید می‌رود این موضوع در مدیریت و جانمای‌هایی سال آینده مدنظر قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، بخش کودک و نوجوان سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور 340 ناشر و در 270 غرفه با فضایی به وسعت 1300 مترمربع در زیرزمین رواق شرقی قرار دارد.

در حالی که سومین روز از سی‌ودومین تجربه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال به پایان رسیدن است، بخش کودک و نوجوان با حجم گسترده‌ای از بازدیدکنندگان روبه‌رو است، خانواده‌هایی که روز تعطیل دست کودکان خود را گرفته‌اند و به بخش کودک آمده‌اند؛ اما سرما مانند برخی از بخش‌های دیگر گریبان این بخش را هم گرفته است.

باید گفت به دلیل جانمایی همه ناشران کودک در فضای مسقف، نقشه برخی غرفه‌ها به درستی مهندسی نشده است و جای ناشران بزرگ در سالن‌ها و راهروهای مختلف خالی است. در گذشته هم سیاست بر این بود که در هر راهرو و سالنی یک ناشر بزرگ وجود داشته باشد. اما گویا امسال به دلیل محدودیت فضا، امکان مهندسی بهتر فضا وجود نداشته و عمده ناشران بزرگ در یک سالن و کنار هم چیدمان شده‌اند.

این موضوع با نارضایتی ناشران و البته سردرگمی بسیاری از خانواده‌ها روبه‌رو شده است. در واقع وجود ناشران بزرگ در هر سالن یا راهرو موجب می‌شد که خانواده‌ها به سراغ دیگر ناشران هم بروند و غرفه‌های آن‌ها رونق بگیرد، اما عملا این موضوع محقق نشد. در این میان امید می‌رود این موضوع در مدیریت و جانمای‌هایی سال آینده مدنظر قرار گیرد.

فروش اسباب‌بازی ممنوع
اگر مروری بر غرفه‌های این بخش داشته باشیم در برخی از آن‌ها شاهد عرضه اسباب‌بازی هستیم. در این میان تاکید مدیران بخش کودک و نوجوان بر ممنوعیت ورود اسباب‌بازی به نمایشگاه کتاب است، مسعود گلابی؛ مدیر بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران در این زمینه می‌گوید: فروش هر گونه اسباب‌بازی در بخش کودک ممنوع است، به جز کتاب‌-اسباب‌بازی‌ها؛ یعنی کتاب‌هایی که محصولی به آن الحاق شده باشد.

وی ادامه می‌دهد: این کتاب-اسباب‌بازی‌ها شابک و مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و ورود و فروش آن‌ها به نمایشگاه کتاب ممنوعیتی ندارد.

گلابی با بیان اینکه اگر فروش اسباب‌بازی به صورت مجزا و خارج از کتاب اسباب‌بازی باشد، برخورد خواهیم کرد، توضیح داد: ناظران در بخش کودک و نوجوان مستقر هستند و در این زمینه با هر تخلفی برخورد می‌کنند.

البته می‌توان ردپای فروش انواع و اقسام سی‌‌دی‌های مختلف و پازل را هم در برخی از غرفه‌ها دید. سی‌دی‌هایی با موضوع کارتن یا بازی و پازل‌هایی از 24 قطعه تا 100 و بالاتر. اما حجم آن‌ها بسیار محدود است و مدیران بخش کودک با فروش آن‌ها برخورد می‌کنند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» تا 14 اردیبهشت 98 هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار