200710
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان:

برگزاری پنج دوره تربیت معلم قرآن‌کریم در لرستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری پنج دوره تربیت معلم قرآن‌کریم شامل، تربیت معلم روخوانی، تربیت معلم مفاهیم، تربیت معلم ترتیل، تربیت معلم حفظ و تربیت معلم آشنایی و انس کودکان با قرآن، در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد لروند افزود: این دوره ها شامل تربیت معلم روخوانی، تربیت معلم مفاهیم، تربیت معلم ترتیل، تربیت معلم حفظ و تربیت معلم آشنایی و انس کودکان با قرآن می شود.
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در این دوره‌ها از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد، عنوان کرد: آزمون ورودی این دوره‌ها ششم تیرماه سال‌جاری به‌صورت کتبی برگزار و پس از آن آزمون شفاهی برای افرادی‌که نمره حدنصاب را در آزمون کتبی کسب کنند، برگزار می‌شود و در صورتی‌که تعداد متقاضیان واجد شرایط در هر رشته به حدنصاب مشخصی برای تشکیل دوره برسد، دوره تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که سال گذشته در همه شهرستان‌های استان دوره‌های تربیت معلم برگزار شد، افزود: طی سال گذشته دوره‌های مختلفی به‌صورت شهرستانی و استانی تشکیل شد که از میان آن‌ها دوره‌های حفظ سطح ۲ در شهرستان الیگودرز و تجوید قرآن‌کریم و آشنایی و انس کودکان با قرآن‌کریم در شهرستان خرم‌آباد به‌صورت استانی و با حضور متقاضیانی از سراسر استان در این شهرستان‌ها برگزار شد.

لروند تأکید کرد: همچنین طی سال گذشته ۱۸دوره تخصصی شامل دو دوره داوری حفظ، ۶دوره روخوانی، ۶دوره آموزش‌یاری روخوانی، یک دوره تجوید، یک دوره حفظ سطح ۲ و دو دوره آشنایی و انس کودکان با قرآن‌کریم، در استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در پایان هر دوره به افرادی‌که موفق به گذراندن آزمون پایانی و کسب حدنصاب نمره شوند، از سوی سازمان دارالقرآن کشور گواهی‌نامه معتبر اعطاء خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار