200708
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس

هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در استان فارس با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و جامعه در شیراز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: جشنواره نوجوان سالم فرصت مناسبی است که می‌تواند موجب گسترش رویکرد اجتماعی امر مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و جامعه شود.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مؤثری در مقابله با اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن دارد، افزود: دانش‌آموزان باید با آسیب‌های اجتماعی آشنا شده و مهارت‌های زندگی سالم را فرا گیرند و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس باید جدی دنبال شود.
وی تصریح کرد: دانش آموزان منتخب در این جشنواره می‌توانند سفیران شایسته‌ای برای ترویج فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین سایر دانش آموزان باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان داشت: ترویج شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتار‌های پُرخطر در بین دانش‌آموزان از جمله خشونت، استعمال دخانیات و اعتیاد، گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین محور‌هایی است که همواره باید با جدیت دنبال شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان باشیم.
در این جشنواره، والدین دانش آموزان در بخش مقاله و ایده پردازی و کارکنان مدارس نیز در بخش مقاله، ایده پردازی و ابتکارات مدرسه‌ای آثار خود را ارائه کردند.
در این جشنواره از ۴۰۹ دانش آموز، فرهنگی و اولیای دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره تقدیر شد.
این جشنواره در دو بخش خلاقیت‌های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای برگزار شد. بخش خلاقیت‌های دانش آموزی آن شامل ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روز نامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزار چند رسانه‌ای، تئاتر، نمایش و انشاء است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار