200706
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
در شهر البرز؛

آزادی پنج نوجوان زندانی توسط زوج خیر کرجی

با کمک زوج نیکوکار البرزی پنج پسر نوجوان از کانون اصلاح و تربیت آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

به گزارش کودک پرس ، ر. ف اظهار کرد: این پنج پسر 16 ساله که به دلیل ارتکاب جرایم عمد در کانون اصلاح و تربیت تحمل کیفر می‌کردند، روزهای کودکی سختی را پشت سر گذاشته بودند.

وی ادامه داد: دنیای کودکی آنها در میان فقر و اعتیاد خانواده‌ها سپری شده بود و حتی ملاقاتی نداشتند.

وی افزود: آزادی آنها از کانون اصلاح و تربیت نه تنها آنها را از تاریکی زندان نجات داد، بلکه امید و محبت را در دل شکسته آنان بیدار کرد تا فکر نکنند برای هیچکس مهم نیستند و فراموش شده اند.

این نیکوکار البرزی که حاضر به بیان نامش نیست، توضیح داد: یکی از این پسرها در یک زد و خورد و و دعوای کودکانه به پرداخت پنج میلیون تومان دیه و دیگری به علت ضرب و ایجاد جرح برای دفاع از خود در یک نزاع خیابانی به پرداخت 10 میلیون تومان، محکوم شده بود.

وی اظهار کرد: نوجوان سوم هم در یک درگیری که به خاطر یک تنه عمدی ایجاد و در نهایت به ضرب و جرح منجر شده بود، به پرداخت 10 میلیون تومان محکوم بود.

این خیر البرزی درباره شرایط نوجوان چهارم ابراز کرد: این پسر17 ساله که به تازگی داماد شده، به واسطه تهدید صاحب خانه در یک درگیری لفظی به پرداخت شش میلیون تومان محکوم شده بود.

وی گفت: نوجوان پنجم هم به دلیل شکایت صاحب خانه به خاطر سرقت تلویزیون دستگیر و راهی کانون اصلاح و تربیت شده بود.

ر. ف ابراز کرد: در کانون اصلاح و تربیت کرج پسرانی نوجوان که هنوز کودک هستند، با حسرت چشم به در دوخته‌اند تا شاید نگاهشان به معجزه‌ای روشن شود و با دست‌های پر مهر و بخشنده نیکوکاران در هوای تازه این شهر، به زندگی برگردند.

وی افزود: با پرداخت 45میلیون تومان مجموع بدهی پسرهای گرفتار در کانون اصلاح و تربیت را پذیرفتم و با پرداخت آن باعث آزادی آنها شدم.

نیکوکار البرزی اعلام کرد: خوشحالم که در جایگاه معنوی یک پدر توانستم 5 پسر زندانی که بی سرپرست یا بدسرپرست هستند را نجات دهم و به کسانی که چشم به راهشان هستند، امید هدیه کنم.

وی توضیح داد: خانواده های این کودکان از نجات فرزند خود درمانده اند و به دلیل شرم از این همه ناتوانی، حتی به ملاقات آنان نمی‌آیند. نجات این کودکان جوانه امید را در دل آنان نشاند و امیدوارم با عبرت از گذشته و به پشتوانه حمایت‌های مردم نیکوکار، بتوانند مسیر زندگی خود را بیابند و دیگر مرتکب تخلفی نشوند.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز اظهار کرد: نیکوکارانی که حتی حاضر به افشای نام خود نیستند، سرمایه‌های اجتماعی این شهر و نعمتی برای مردم هستند. آنان نگاهشان فراتر از چارچوب زندگی و دغدغه‌هایشان است. رنج مردم را می‌شناسند و با اعتماد به مدعی العموم همراهمان می‌شوند تا درهای بسته را بگشایند و به انسان‌های دردمند و بی‌پناه، امید ببخشند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار