200700
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر سازمان «کودکان را نجات بدهید»:

احتمال افزایش ابتلا به وبا در صد هزار کودک یمنی

سازمان «کودکان را نجات بدهید» اعلام کرد، از آغاز سال جاری میلادی تا ۱۹ آوریل بیش از ۱۰۰ هزار کودک زیر ۱۵ سال در یمن مشکوک به ابتلای به وبا هستند و این تعداد نسبت به سال میلادی گذشته بیش از دو برابر شده است.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد، حدود نیمی از کودکان مبتلا به وبا را در یمن تشکیل می‌دهند که فقط در ماه میلادی گذشته نیمی از این موارد ثبت شده است.

مدیر سازمان «کودکان را نجات بدهید» گفت: وبا بار دیگر در سراسر این کشور شیوع پیدا کرده و کودکان و خانواده‌هایی را که در معرض درگیری‌ها قرار دارند، تهدید می‌کند. در کمتر از چهار ماه اول سال ۲۰۱۹، ۱۰۰ هزار کودک در یمن به وبا دچار شده‌اند.

وی افزود: دستاوردهایی که در مبارزه با این بیماری در سال ۲۰۱۸ به دست آمد به خاطر اقدامات خشونت‌آمیز بی‌پایان از دست رفتند و بسیاری از یمنی‌ها مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند. گرسنگی و سوء تغذیه بیداد می‌کند و خدمات بهداشتی و حیاتی در این کشور تضعیف شده است.

این مسؤول ادامه داد: در صورتی که همه طرف‌ها برای دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز و پایان دادن به جنگ گرد هم آیند کودکان تا ابد از بیماری وبا در امان خواهند ماند.

وی از همه طرف‌ها خواست توافق‌نامه استکهلم را با حسن نیت اجرایی کرده و برای موافقت با آتش‌بس در سراسر یمن و دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درگیری بر سر میز مذاکرات بنشینند.

سازمان مذکور هشدار داد، باران‌های شدید اخیر، سیل، کمبود سوخت و درگیری مستمر به آشوب چهار ساله جنگ دامن زده تا بستر مناسبی برای شیوع وبا فراهم شود و این شرایط در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

سازمان «کودکان را نجات دهید» نسبت به افزایش تعداد کودکان مبتلا به وبا در مناطق درگیری ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار