200682
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
در شهر «آسوان» مصر

کشف 35 مومیایی زن و کودک در مقبره ای رمز آلود نزدیک

یک تیم باستان‌شناسی به سرپرستی استاد دانشگاه ایتالیایی موفق به کشف 35 مومیایی متعلق به مصر باستان در مقبره‌ای در نزدیکی «آسوان»،‌شهری درجنوب مصر شد.

به گزارش کودک پرس ، این مقبره متعلق به دوران یونانی- رومی (بین سال‌های ۳۳۲ پیش از میلاد مسیح تا ۳۹۵ پس از میلاد مسیح) است که شامل بقایای ۳۵ مرد، زن و کودک می‌شود.

باستان‌شناسان در ابتدا یک اتاق کوچک و ۴ مومیایی کشف کردند و سپس در ادامه کاوش ۳۱ مومیایی دیگر در کنار اسباب مربوط به مراسم تدفین همچون، کوزه‌های حاوی قیر و یک تخت ساخته شده از چوب نخل و کتان یافتند.

بقایای چند کودک در حالی کشف شده که همگی در گوشته از اتاق قرار داده شده بودند. دو مومیایی دیگر که گمان می‌رود مادر و فرزند باشند نیز در حالی که بسیار آسیب دیده بودند، کشف شدند.

نوشته‌های هیروگلیف روی یکی از تابوت‌ها، نام فردی را که مالک این گورستان است مشخص کرد.

از دیگر آثار کشف شده در این مکان به نقاب‌های تزئینی، مجسمه‌ها و کارتونیج، نوعی ماده از جنس پاپیروس برای پوشاندن مومیایی، می‌توان اشاره کرد.

این کاوش که نهایتاً به کشف ۳۰۰ مقبره منجر شد، در حقیقت یک پروژه مشترک با همکاری وزارت آثار باستانی مصر و دانشگاه میلان بود.

«پاتریزیا پیاسنتینی» استاد مصرشناسی دانشگاه میلان که سرپرستی این تیم کاوشگر را به عهده دارد در مورد این اکتشاف بیان کرد: «این اکتشاف از آنجایی مهم محسوب می‌شود که توانسته به تاریخچه آسوان چیزی را بیافزاید که پیش از این گم شده بود.»

این مقبره که با شن پوشانده شده بود در عهد باستان غارت شده بود.

مومیایی‌های کشف شده پیش از آنکه به تابوت بازگردانده شوند، توسط محققان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سرپرست این گروه باستان شناسی افزود: «دولت مصر برنامه‌هایی برای کاوش در مناطقی که پیش از این هیچگاه مورد بررسی قرار نگرفته‌اند در دست اجرا دارد که به دنبال آن شاهد اکتشافات بیشتری در آینده خواهیم بود.»

دولت مصر پیش‌تر از اکتشافات مشابه‌ای به امید احیای دوباره صنعت گردشگری این کشور خبر داده بود. در ماه فوریه، یک مقبره‌ی سلطنتی همراه با ۵۰ مومیایی در شهر «منیا» واقع در جنوب قاهره کشف شد. در اوایل ماه آوریل نیز گورستانی باستانی شامل تعدادی موش مومیایی شده در شهر باستانی «سوهاج» واقع در جنوب مصر کشف شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار