200675
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
سازمان ملل:

ناامنی غذایی بیش از 1/7 میلیون نفر در بروندی

در بروندی از هر ده کودک زیر پنج سال، حدود شش کودک دچار سوء تغذیه مزمن است که یکی از بالاترین درصدها در جهان محسوب می شود.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از خبرگزاری آناتولی از بوجومبورا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد حدود یک میلیون و هفتصد و بیست هزار نفر در بروندی دچار نا امنی غذایی هستند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: « کشاورزان با تخریب خاک، فشار بر منابع زمینی، کمبود ماشین آلات کشاورزی، فجایع طبیعی اخیر و آفات گیاهان که به محصولات خسارت وارد می کنند، مواجه هستند.»
در این بیانیه آمده است: «در بروندی از هر ده کودک زیر پنج سال، حدود شش کودک دچار سوء تغذیه مزمن است که یکی از بالاترین درصدها در جهان محسوب می شود.»
این منبع افزود تغییرات اقلیمی از جمله وقوع سیل که تلفات و خسارات مادی قابل توجهی به دنبال دارد و موجب جابجایی جمعیت می شود، این شرایط را تشدید می کند.
بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، در سال 2018 بارش شدید باران و سیل زندگی حدود یکصد هزار نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار داد و موجب آوارگی حدود بیست درصد از آنها شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار