200642
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
صبح امروز صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین کودکان و نوجوانان

تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های کشور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امضا شد. اولویت بنیاد شهید در مسیر ایثار هم راستا با اهداف نهاد کتاب‌خانه ها است و گروه هدف نیز کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش کودک پرس ، مراسم امضای تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های کشور صبح امروز در ساختمان بنیاد شهید برگزار شد.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر روی این موضوع تاکید کرده‌اند. نهاد کتاب‌خانه ها نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: این تفاهم نامه می‌تواند با توجه به کثرت تعداد کتاب‌خانه ها و نویسنده‌ها موجب تحقق این هدف شود. امروزه اغلب کتاب‌خانه ها قفسه باز هستند و آنچه در نظر اول به چشم بیننده می‌آید، عکس کتاب‌ها است. در واقع طراحی کتاب موضوع بسیار با اهمیتی است که بر اساس این همکاری، مشاوران نهاد کتاب‌خانه های کشور می‌توانند به ناشران و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که بر اساس این تفاهم نامه میان بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور انجام خواهد شد، عنوان کرد: همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، هم خوانی و گروه خوانی ازجمله اموری است که این همکاری موجب انجام آن و استفاده از موقعیت‌های نهاد کتاب‌خانه ها خواهد شد.

وی افزود: موضوع دیگر اطلاع رسانی و دسترسی به اطلاعات است که کتاب‌خانه ها می‌توانند در ترویج فرهنگ ایثار و تحقق اهداف این تفاهم نامه کمک کند.

مختارپور تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه منجر به تحقق اهدافمان شود اما باید طی جلساتی شاخص‌های این اهداف مشخص شود تا سال آینده آن‌ها را بازبینی کرده و میزان موفقیت‌هایمان نیز مشخص شود.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: موضوع این تفاهم نامه از سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. اولویت بنیاد شهید در مسیر ایثار هم راستا با اهداف نهاد کتاب‌خانه ها است و گروه هدف نیز کودکان و نوجوانان هستند.

نریمانی تصریح کرد: در این زمینه سایت و انتشارات خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار برای کودکان متمرکز کرده و در زمینه فضای مجازی نیز با این افق اقدام کرده‌ایم. روز شنبه نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، کتاب‌های مربوط به نشر شاهد رونمایی و عرضه خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف ما عرضه کتاب‌های حوزه ایثار، شهادت و شاهد در کشور و به ویژه تأثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
نریمانی اظهار داشت: امیدواریم این تفاهم نامه با نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور منجر به عملیاتی شدن این اهداف و ترویج این فرهنگ در جامعه شود.

موضوع این تفاهم نامه تبادل تجارب و توسعه فعالیت‌های مشترک در زمینه عرضه کتاب و مجلات نشر شاهد به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با ترویج کتابخوانی است.

طول مدت اجرای این تفاهم نامه ۳ سال است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار