200624
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل بهزیستی گلستان خبرداد:

کمک بلاعوض ۱۰میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان این که ۳۹۱ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در سیل تخریب شده است از کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به واحدهای احداثی مددجویان بهزیستی خبرداد.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم غفاری، اظهارکرد: در سیل اخیر گلستان منازل و زیرساخت ها مددجویان و اداره کل بهزیستی گلستان دچار خسارت شد. ۳۹۱ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تخریب شد و ۶۵۲ مسکن هم نیازمند تعمیر است البته امکان افزایش این آمار وجود دارد.

غفاری با بیان اینکه اطلاعات ۹۰ درصد مسکن مددجویان ثبت سامانه شده، گفت: سه هزار منزل مددجویان دچار آبگرفتگی و اسباب و اثاثیه ۹۹۶ خانوار متحمل خسارت شد.

وی اظهار کرد: اگر منزل مسکونی مددجوی بهزیستی با تسهیلات بنیاد مسکن تکمیل نشد، سازمان بهزیستی هم ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد کرد.

غفاری تصریح کرد: سه مهدکودک، دو مجتمع روستایی، یک مجتمع شهری و سه مرکز توانبخشی بهزیستی در سیل متحمل خسارت ۲۴۰ میلیون تومانی شد و می توان گفت که خسارت سیل به همه بخش ها اعم از زیرساخت ها و خسارت به مددجویان ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ لوازم توانبخشی و کمک توانبخشی مددجویان هم در سیل از بین رفت، ادامه داد: مددکاران بهزیستی به تک تک چادرها رفته و نیازسنجی می کردند و در مراکز اسکان موقت ۲۰ ویلچر، ۲۰ تخت، ۱۵ تشک مواج و ۱۲ واکر بین معلولان توزیع شد.

غفاری اضافه کرد: به ۱۸۰ معلول، هزار و ۲۴۴ سالمند و بیش از سه هزار کودک در مراکز اسکان موقت خدمات رسانی شد.

وی با بیان اینکه ۲۳ مهدکودک سیار در این مراکز راه اندازی کردیم، گفت: اقدامات روانشناسانه شادی و نشاط بین کودکان ایجاد و آن را به خانواده ها انتقال داد و سبب شد که هیچ خودکشی را شاهد نباشیم.

غفاری افزود: ۲۴ تیم محب با ۷۲ روانشناس داوطلبانه در آق قلا، گمیشان، بندرترکمن و گنبدکاووس خدمات ارائه کردند و بیش از ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر غربالگری شدند.

حدود ۲۰۰۰ نفر دارای اختلال روانشناختی تشخیص داده شدند

مدیر کل بهزیستی استان گلستان اظهار کرد: از این تعداد هزار و ۹۶۸ نفر دارای اختلال روانشناختی تشخیص داده شده که ۵۸۹ کودک، ۹۸۴ زن و ۳۹۵ مرد بودند.

وی بیان کرد: ۹۲۴ گروه درمانی، دو هزار مشاوره فردی، دو هزار و ۴۰۰ بازی درمانی و هزار واحد آموزشی برای خانواده ها در مراکز اسکان موقت اجرا شد.

غفاری تصریح کرد: پی تی اس (استرس فوق حاد پس از حادثه) ممکن است که ۶ ماه بعد الی یک سال خود را نشان دهد بنابراین خدمات رسانی ما به این افراد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویان دو شهر گمیشان و آق قلا ۱۰۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۹۰ درصد پرداخت شد، گفت: در مجموع مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای پنج هزار و ۵۳ خانوار پرداخت شد.

سرانه ۲۶۰ دانش آموز معلول پرداخت شد

مدیر کل بهزیستی استان گلستان از ویزیت در منزل کسانی که دچار ضایعه نخاعی بودند، خبر داد و گفت: همچنین برای ۲۶۰ دانش آموز معلول سرانه ۱۸۰ هزار تومانی که در مجموع مبلغ ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را شامل می شود برای به روز رسانی لوازم التحریر پرداخت شد.

غفاری افزود: برای ۲۶ بیمار روانی با سرانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱ ویلچر، ۶ عصا تا آرنج، ۲۹ توالت فرنگی، ۹۵۰ بسته پوشینه، ۲۹ تشک دستگاه، پنج تخت، ۱۸ واکر و ۱۱ عصای زیر بغل هم در منازل توزیع شد.

غفاری با بیان اینکه ۷۰۰ بسته مواد غذایی بین معلولان و هزار و ۲۰۰ بسته بین سایر مددجویان توزیع شد، گفت: این خدمات رسانی ادامه دارد.

یک مورد اقدام به خودکشی در مراکز اسکان موقت سیل زدگان

وی از فعال بودن تیم اورژانس اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: ۲۰ تیم اورژانس اجتماعی با ۶۲ مددکار با ما همکاری داشتند و علاوه بر آن دو تیم هم از استان های سمنان و خراسان شمالی به ما کمک کردند و در مجموع به هزار و ۷۳۵ نفر خدمات رسانی شد.

غفاری تصریح کرد: ۱۰ مورد همسرآزاری، یک مورد اقدام به خودکشی (در کمپ دانشگاه فرهنگیان)، ۲۸ مورد دارای تفکر خودکشی شناسایی و معرفی شدند.

وی از اعلام همکاری ۳۲ مرکز مشاوره خبر داد و افزود: پویش گلستانم آرزوست راهی برای کمک به مددجویان بهزیستی سیل زده است که هموطنان می توانند کمک های نقدی خود را واریز کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار