200596
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
در حلقه دره کرج؛

واکسیناسیون کودکان‌کار ازجمله فعالیت‌های خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان کار و اتباع بیگانه در حلقه دره فعالیت می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، افسون تیزویر در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل معاونت بهداشتی برگزار شد، بابیان شعار بهداشتی امسال مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به‌سوی پوشش همگانی است، اظهار کرد: از سال گذشته پرونده‌های الکترونیک سلامت در البرز به جدیت پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ دستگاه رایانه برای واحدها خریداری‌شده است، گفت: بیش از ۶۶ درصد افراد در استان دارای پرونده الکترونیکی هستند که حداقل یک‌بار از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه البرز درزمینهٔ ثبت پرونده‌های الکترونیکی یکی از استان‌های پیشرو است، اضافه کرد: آگاه‌سازی افراد جامعه از کمبودهای جسمی خود ازجمله اهداف مهم ما است.

تیزویر بابیان این مطلب که برای مهارت‌های کنترل خشم، اضطراب، نه گفتن و مواجه با مشکلات آموزش‌های جامعی داده می‌شود، عنوان کرد: هفت مرکز جامع بهداشت در سطح استان داریم که به افراد مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

وی بابیان اینکه درگذشته خدمات ما به مادر و کودک اختصاص می‌یافت، اضافه کرد: در حال حاضر این بسته‌های حمایتی تا سالخوردگی نیز خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بابیان این مطلب که تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار ازجمله اقدامات انجام‌شده است، عنوان کرد: واکسیناسیون کودکان کار ازجمله دغدغه‌های این سازمان به شمار می‌رود.

تیزرو با اعلام اینکه خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان کار و اتباع بیگانه در حلقه دره در حال فعالیت است، گفت: در برخورد با کودکان کار نباید صورت‌مسئله را پاک‌کنیم.

وی بابیان این مطلب که خانه بهداشت با همکاری سازمان پسماند فعالیت می‌کند، ادامه داد: در طول هفته یک پزشک در این خانه بهداشت حضور خواهد داشت.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بر اساس نظارت‌ها و گزارش‌های رسیده جوش‌شیرین از خمیر انواع نان به‌جز تافتون حذف‌شده است.

تیزویر با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای سلامت دهان و دندان در مدارس انجام می‌شود، عنوان کرد: طرح عاری از پوسیدگی دندان ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در سطح کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه طالقان به‌صورت پایلوت طرح عاری از پوسیدگی را در تمامی پایه‌های ابتدایی اجرا کرده است، ادامه داد: در این طرح‌ترمیم دندان‌های پوسیده، بستن شیارهای دندان و کشیدن دندان‌های فاسد دانش آموزان انجام می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار