200584
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
امور کتابخانه ها و کمک به سیل زدگان

پویش «بهار مهربانی» برای کمک به کودکان سیل زده در قزوین

مدیرکل کتاب خانه های استان قزوین گفت: با اجرای پویش «بهار مهربانی» با همکاری کتابداران و مراجعه کنندگان به کتابخانه ها ۳۵ میلیون تومان اقلام فرهنگی به مناطق سیل زده ارسال می شود.

به گزارش کودک پرس ، رؤیا اسماعیلی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در محل امور کتاب خانه‌های استان برگزار شد اظهار داشت: در پی وقوع سیل در استان‌های کشور در حرکتی انسان دوستانه شاهد مشارکت همه جانبه مردم در امدادرسانی و کمک به سیل زدگان هستیم که این روند هر روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی افزود: در این حادثه همه گروه‌ها و اقشار برای کمک رسانی مشارکت کردند تا بخشی از نیازهای اساسی آسیب دیدگان تأمین شود که به نظر می‌رسد در کنار تأمین اقلام غذایی، پوشاک و زندگی باید به امور فرهنگی و روحی روانی سیل زدگان هم توجه کنیم و حل این مشکلات را نیز در دستور کار قرار دهیم.

اسماعیلی بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم در انتقال مفاهیم کارهای خیرخواهانه همکاری کنند تا همه مردم در جریان نیازها و اولویت بندی در کمک رسانی قرار گیرند و مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه کمک‌های مردمی در حمایت از سیل زدگان در زمینه‌های مختلف ارسال شده و ادامه دارد و ما به عنوان دستگاه فرهنگی در یک پویش مردمی به عنوان «بهار مهربانی» با کمک کتابداران و مراجعه کنندگان به کتاب خانه‌ها اقلام فرهنگی را جمع آوری کردیم تا برای ایجاد نشاط و امید در میان کودکان آسیب دیده توزیع شود.

اسماعیلی یادآور شد: در مناطق سیل زده کاهش آلام و مشکلات روحی و روانی را دنبال می‌کنیم که در این راستا یک مجری به استان‌های لرستان و خوزستان برای قصه گویی و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی اعزام شده است.

وی اظهار داشت: از طرف نهاد کتاب خانه‌ها این پویش آغاز شده و با حمایت استاندار روند خوبی را طی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این کمک‌ها را تداوم بخشیم و روحیه امید و شادی را در میان کودکان سیل زده تقویت کنیم.

ارسال ۳۵ میلیون تومان بسته فرهنگی به مناطق سیل زده

اسماعیلی یادآور شد: در این پویش در گام نخست ۷۷۰ بسته اسباب بازی به ارزش ۶ میلیون تومان، ۳۰۱۲ نسخه کتاب به ارزش ۱۸ میلیون تومان، مواد شوینده، چکمه، دستمال شامپو به ارزش یک میلیون تومان، پوشاک ۲۰۹ عدد برای رده‌های سنی مختلف به ارزش ۵ میلیون تومان، لوازم تحریر به ارزش ۵ میلیون تومان و در مجموع بیش از ۳۵ میلیون تومان بسته فرهنگی در مناطق سیل زده توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از این طرح که به مدت ۲۰ روز اجرا شد استقبال خوبی صورت گرفت و امروز اولین کمک‌های مردمی ارسال می‌شود و مرحله دوم نیز هفته آینده به خوزستان ارسال می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم این نشاط و شادابی و امید را با ارسال اقلام فرهنگی در میان کودکان آسیب دیده تقویت کنیم و فعالیت ارزشمندی را از در کنار هم بودن و روحیه تعاون و هم دردی و امداد رسانی را در مواقع حوادث بحرانی تجربه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار