200537
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
وحید کیانی:

نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها در طرح امداد فرهنگی کانون پرورش فکری

امیدوارم کانون پرورش فکری بر اساس رسالتی که دارد بتواند بخشی از آلام مردم دردمندی که در اردوگاه‌های مختلف استان ساکن شدند و از روستا و شهر خودشان دور هستند را بکاهد و ما برای زیست بهتر این کودکان و نوجوانان عزیز موثرتر واقع بشویم.

به گزارش کودک پرس ، وحید کیانی در ارتباط با فعالیت‌ و برنامه‌های اخیر کانون پرورش فکری در مناطق سیل زده گفت: کانون پرورش فکری استان خوزستان در راستای حرمت‌گذاری به کرامت و فضیلت کودکان و نوجوانان عزیز، که متاسفانه امروزه سیل گریبان بسیاری از آنها را گرفته است، اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی،هنری، ادبی و برنامه‌های خلاقانه در قالب طرحی به نام امداد فرهنگی کرده است. طرح امداد فرهنگی در حال برگزاری است و همکاران کانون پرورش فکری استان خوزستان از مجموعه کمپ‌ها و اردوگاه‌هایی که سیل زدگان عزیز حضور دارند بازدید به عمل می‌آورند و برای آن‌ها برنامه‌های متعددی از جمله قصه‌گویی، نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان، اهدای کتاب، برگزاری تئاتر عروسکی، عروسک گردانی، کارگاه ‌های نقاشی و کاردستی اجرا می‌کنند؛ تا ذهن کودکان را از واقعه پیش آمده قدری دور نگه دارند و فضای ذهنی آنها را تلطیف کنند. این فعالیت‌ها (که تقریبا از 20 روز پیش شکل گرفته) بازتاب خوبی در سطح رسانه‌ها و حتی مردم سیل زده داشته است و به دنبال آن ما تصمیم داریم که تیم فرهنگی کانون پرورش فکری خوزستان را به این مناطق اعزام کنیم. ان شاءالله فعالیت‌های ما سامان‌مندتر ارائه خواهد شد.

کیانی افزود: امیدوارم کانون پرورش فکری بر اساس رسالتی که دارد بتواند بخشی از آلام مردم دردمندی که در اردوگاه‌های مختلف استان ساکن شدند و از روستا و شهر خودشان دور هستند را بکاهد و ما برای زیست بهتر این کودکان و نوجوانان عزیز موثرتر واقع بشویم.

کیانی در ارتباط با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای بهبود روحیه کودکان گفت: کانون پرورش فکری با رصد دقیق اخبار و اطلاعات سیل و طغیان رودخانه‌ها توانست از اولین مجموعه‌های فرهنگی باشد که در نخستین روزهای این مصائب کودکان عزیز را همراهی کند. اگرچه کانون سریعتر از سایر دستگاه‌های فرهنگی به فکر امداد فرهنگی افتاد و این رفتار جذاب و متفاوت را ارائه داد، اما نیاز است سایر دستگاه‌ها با توجه به گستردگی ماجرا و تنوع اقلیم‌ها و محیط‌‌هایی که سیل زدگان در آن وجود دارند، همکاری کنند.

کیانی افزود: کانون پرورش فکری به تنهایی قادر به ارائه خدمت به همه‌ی این خانواده‌ها و کودک و نوجوان نیست. من خیلی تمایل دارم که سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان نیز در قالب طرح امدادفرهنگی به کانون پرورش فکری کمک کنند و یا به خود کودکان در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها کمک کنند تا ان شاءالله ما بتوانیم قدری از رنج‌های بی‌شماری که بر این کودکان رفته را جبران کنیم.

آنچه که مهمتر می‌نماید این است که ما در هر صورت به مسئولیت اجتماعی خودمان عمل کنیم و دور از هیاهوهای رایج روزگار به کودکان و نوجوانانی بپردازیم که علاوه برنیازهای روزمره خود، باید نیازهای روحی آنها نیز مورد توجه قرار بگیرد و فرصتی ایجاد کنیم تا این کودکان و نوجوانان که حقیقتا ترس‌خورده و سرگردان هستند بتوانند در آرامش تمام به خانه‌های خود برگردند ( البته اگر خانه‌ای باشد! )

کیانی  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستاندر ارتباط با جایگاه و نقش کانون در میان سیل زدگان گفت: ما تلاش میکنیم بر اساس تعهد اخلاقی و وظیفه اجتماعی‌ای که داریم، تا پایان ماجرای سیل در کنار کودکان باشیم و آنها را همراهی کنیم و امیدوارم سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بالاخص سازمان‌های مردم نهاد نیز این همکاری و تعامل را داشته باشند که از عهده این کار بزرگ بربیایم.

در پایان نیز وحید کیانی خاطره خود را از مناطق سیل زده اینگونه بیان کرد:
خاطره جالبی که از این ماجراها در ذهن من نقش بسته است مربوط به یکی از کمپ‌ها یا اردوگاه‌هایی است که سیل زدگان حضور داشتند. ما بعد از اینکه واردئکمپ شدیم، چیزی حدود صدنفر کودک و نوجوان دور ما جمع شدند تا برایشان برنامه‌هایمان را اجرا کنیم. تقریبا حدود نیم ساعت از برنامه گذشته بود و دوستان من در حال اجرای نمایش عروسکی بودند، که صدای باند هلیکوپتری که کنار مجموعه اردوگاه برای امداد رسانی می‌خواست بنشیند و همه کودکانی که در طرح امدادفرهنگی حضور داشتند یکجا و یک‌پارچه همه با هم صحنه اجرای برنامه ما را ترک کردند و سمت هلیکوپتر رفتند. ما به ناچار منتظر ماندیم تا مجددا هلکوپتر بلند شود. بیست دقیقه بعد این کودکان عزیزی که رفته بودند سمت هلیکوپتر، به اتفاق همه برگشتند و به ادامه ماجرای قالب فرهنگی طرح امداد پیوستند که جذابیت جالبی برای من و همکارانم داشت.

 

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار