200508
۲۹ فروردین ۱۳۹۸

به این ۹ دلیل کودکان را به خوردن سیر تشویق کنید

سیر گیاهی شفا بخش است که به بوی تند و مزه خاصش معروف است. برای حدود ۳۰۰۰ سال سیر کشت می‌شده است. سیر حاوی ترکیب محبوب آلیسین است که دارای خواص شفا بخشی و دارویی زیادی است. سیر در میزان مواد مغذی بسیار غنی است و برای کودک شما مزایای سلامتی و خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

به گزارش کودک پرس ، سیر گیاهی شفا بخش است که به بوی تند و مزه خاصش معروف است. برای حدود ۳۰۰۰ سال سیر کشت می شده است. سیر حاوی ترکیب محبوب آلیسین است که دارای خواص شفا بخشی و دارویی زیادی است. سیر در میزان مواد مغذی بسیار غنی است و برای کودک شما مزایای سلامتی و خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

 

مزایای سیر برای سلامتی کودکان:

1- درمان مشکلات روده: سیر به درمان مشکلات روده از جمله ورم مخاط روده بزرگ، اسهال و اسهال خونی کمک می کند. این گیاه به طور مؤثر تمام کرم های خطرناک موجود در روده را از بین می برد و هیچ تأثیری روی عملکرد میکروب های مفید روده ندارد. پس مقداری سیر به برنامه غذایی کودکتان اضافه کنید تا باکتری های مضر روده که سبب مشکلات روده در کودکان می شوند را از بین ببرید.

۲- درمان درد در گوش: قارچ دارای خاصیت ضد قارچ، آنتی بیوتیک و آنتی ویروسی است پس نقشی اساسی در درمان گوش درد در کودکان دارد. می توانید از روغن سیر استفاده کنید، آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را برای درمان گوش درد استفاده کنید. در این صورت کودک شما از درد شدید گوش خلاص خواهد شد.

۳- درمان فشار خون: سیر می تواند در درمان فشار خون در کودکان، مؤثر باشد. آلیسین موجود در این گیاه سبب باز کردن رگ های خونی و کاهش تأثیر فشار خون در کودکان می شود. سیر تراکم پلاکت های خون را کم می کند و با ترومبوزیس در کودکان مقابله می کند.

۴– درمان عفونت چشم: سیر از نظر وجود مواد مغذی بسیار غنی است. این مواد شامل کوئرستین، ویتامین C، سلنیوم هستند که در درمان عفونت چشم بسیار مؤثرند و سبب کاهش تورم چشم در کودکان می شوند. درباره میزان مناسب سیر برای استفاده جهت درمان عفونت چشم کودکان با پزشک مشورت کنید.

۵- درمان سرماخوردگی و سرفه: سیر خام خاصیت دارویی دارد که در درمان سرماخوردگی و سرفه بسیار مؤثر است. پس از مشاهده علائم سرماخوردگی به کودک خود دو حبه سیر تازه بدهید تا علائم سرماخوردگی را کمتر کنید. پس از مدت کوتاهی کودک درمان خواهد شد. سیر برای سلامتی کودکان

۶- درمان زخم های عفونی: سیر خاصیت آنتی میکروبی دارد که در درمان زخم های عفونی در کودکان مؤثر است. زخم های عفونی معمولاً حاوی میکروب های مضری هستند که می توانند برای سلامتی کودک شما مضر باشند. استفاده از آب رقیق سیر روی ناحیه آسیب دیده می تواند سبب از بین رفتن میکروب های مضر و پیشگیری از ریسک عفونت شود. از محلول رقیق شده سیر استفاده کنید زیرا اگر از سیر به همان نحوی که هست استفاده کنید ممکن است سبب سوزش پوست کودک شود.

۷- کمک به هاضمه: افزودن سیر به برنامه غذایی کودکان، ریسک ابتلا به مشکلات گوارش را کاهش می دهد. سیر به عملکرد درست روده کوچک و روده بزرگ و گوارش مؤثر کمک می کند. سیر به درمان سوزش و التهاب در مجاری مختلف کمک می کند و گوارش را ارتقاء می بخشد.

۸- درمان جوش های پوستی: سیر به عنوان تمیز کننده طبیعی پوست به کار می رود. این گیاه خاصیت آنتی بیوتیک دارد که سبب کاهش سوزش پوست در کودکان می شود.

۹- درمان تنگی نفس: حبه های پخته شده سیر در درمان تنگی نفس در کودکان مؤثر است. هر شب قبل از خواب به کودک خود یک لیوان شیر که حاوی سه حبه سیر پخته شده است بدهید. سیر به جلوگیری از حملات آسم در کودکان نیز کمک می کند. آیا سیر برای کودکان خوب است؟ بله استفاده از سیر برای کودکان هیچ ضرری ندارد. البته به مقدار مناسب از سیر استفاده کنید. مقدار زیاد سیر یا استفاده خیلی زیاد از محلول سیر روی پوست، می تواند برای کودکان مضر باشد. پس بهتر است قبل از استعمال سیر برای کودکان خود با پزشک مشورت کنید.

 

 

 

 

منبع: بهداشت نیوز

 

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار