200487
۲۸ فروردین ۱۳۹۸
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

تدوین ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان در مازندران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از تدوین برنامه‌های فرهنگی حوزه کودک ونوجوان در استان مازندران خبر داد و گفت: ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی و غیره تدوین شده است.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی یزدانشناس در جلسه پیش بینی برنامه‌های فرهنگی سال ۹۸ کانون مازندران گفت: ۵۰ عنوان برنامه در ۵ حوزه؛ فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش ویژه مراکز فرهنگی و هنری این کانون در استان مازندران تدوین شده است.

محمد علی یزدان شناس در خصوص محوریت تعیین اهداف استانی برنامه‌های سال ۹۸ کانون مازندران افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تغییرات فرهنگی نسل جدید، با مد نظر قراردادن شعار ارزشمند رونق تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین با درنظر داشتن راهبردهای مدیر عامل کانون و اهداف تعیین شده معاونت فرهنگی به تعیین اهداف استانی و برنامه ریزی براساس آن اقدام شده است.

وی چشم انداز برنامه‌های مورد نظر را؛ حرکت به سوی تربیت نسلی کنجکاو، پرسش‎گر، اهل مطالعه، متفکر با تاکید بر یادگیری مهارت‌های اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل کانون مازندران به اهداف سه گانه مورد نظر در این برنامه اشاره کرد و بیان داشت: ترویج مهارت‌های زندگی اعضا با تکیه بر فرهنگ، آداب و رسوم بومی محلی- ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی و انجام فعالیت‌های کتاب‌محور و فرایندمحورو تمرکز بر تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی، شاخص‌های عمده در تدوین این برنامه هستند.

یزدان شناس با توجه به اهمیت رشد و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: تلاش شده است تا با کیفیت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی وعلمی و روزآمدسازی آن در جهت توفیق برنامه‌های سال جدید اقدام نمائیم.

 

وی یکی دیگر از محورهای این برنامه را؛ توسعه‌ی عدالت‌محور فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و محروم، از طریق فعالیت‌های مراکز سیار، فراگیر، امداد فرهنگی و … عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: طرح “یک مسؤول یک مربی” استمرار اردوهای جهادی فرهنگی مسؤولان و مربیان کانون مازندران برای کودکان ونوجوانان روستاها و نقاط محروم استان است که امسال به ویژه در مناطق آسیب دیده از سیل است با قوت بیشتر و بهتری انجام خواهد شد.

یزدان شناس برگزاری این انجمن‌ها را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در کیفیت بخشی و به روز رسانی برنامه‌های کانون دانست و یادآور شد: انجمن‌ها در عین اینکه باعث جذب و پایدار سازی اعضا به خصوص نوجوانان خواهند شد، ظرفیت مؤثری جهت شناخت ذائقه مخاطب امروز ایجاد می‌نمایند.

توانمندسازی و ارتقای بینش نظری و عملی نیروی انسانی به ویژه کارشناسان و مربیان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی از دیگر اهداف مورد نظر در تدوین برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران در سال ۹۸ بوده است که مدیر کل این کانون به آن اشاره داشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جمع بندی صحبت‌های خود از برگزاری نشست توجیهی با مربیان مسؤول مراکز استان خبر داد و یادآور شد در این برنامه به تشریح اهداف و و چگونگی اجرای برنامه‌ها در مراکز پرداخته می‌شود.

 

 

وی گفت: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این کانون در سال ۹۸؛ برگزاری دومین جشنواره استانی پویانمایی (شار) – جشنواره استانی قصه‌گویی- بزرگ‌داشت هفته ملی و روز جهانی کودک- تولید آثار هنری از جمله تئاتر و نمایش- برگزاری نشست‌های ادبی (دوپنجره) با حضور نویسندگان و شاعران مطرح کشور در حوزه کودک ونوجوان- برگزاری مسابقه‌ها و نمایشگاه‌های هنری و … است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار