200469
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

۲۱ مهدکودک ثابت و سیار در مناطق سیل‌زده لرستان راه‌اندازی شد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۲۱ مهدکودک ثابت و سیار با رویکرد ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در مناطق سیل‌زده استان راه‌اندزی شده است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه زهرا توکلی اظهار داشت: به منظور ارتقای تاب آوری کودکان در برابر مشکل پیش آمده و با هدف اینکه کودکان کمتر در معرض آسیب های استرس بعد از حادثه قرار گیرند این مهدهای ثابت و سیار راه اندازی شده اند.
وی افزود: روزانه کاروان های شادی به مناطق سیل زده استان با حضور کارشناسان بهزیستی اعزام می شود و در کنار برنامه های مختلف برای کودکان، هدایا و اسباب بازی هایی نیز بین آنها توزیع می شود.
توکلی با شاره به اینکه برنامه ها با رویکردی اجتماعی در مناطق سیل زده اجرا می شود گفت: اجرای برنامه هایی همچون جشن بزرگ برای کودکان در مناطق سیل زده معمولان و پلدختر از جمله این موارد است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: هدف از این برنامه ها، شادی و نشاط در کودکان ، حمایت روانی و اجتماعی و تخلیه هیجانی مراحل پس از بحران است.
توکلی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت خسارت در سازمان بهزیستی کشور نیزگفت: تا کنون 676 خانوار از مددجویان در پلدختر و معمولان که دچار خسارت شده اند در سامانه مذکور ثبت شده اند ولی با ادامه مراحل شناسایی افراد خسارت دیده این میزان بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در مجموع هفت هزار خانوار از جامعه هدف بهزیستی از سیل در لرستان آسیب دیده اند اما با توجه به اینکه هنوز امکان دسترسی به خیلی از جاهای سیل زده بخصوص در مناطق روستایی و سخت گذر وجود ندارد همچنان شناسایی ما ادامه دارد.

 

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار