200444
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

اعتیاد، بیکاری و تند خویی از علل کودک‌آزاری علیه کودکان در خراسان شمالی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش کودک‌آزاری طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر صحرانورد با اشاره به اینکه رده سنی کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند پنج تا 11 سال بوده است، اضافه کرد: حدود 10 درصد افزایش آمار نسبت به سال 96 وجود داشته است و بیشترین کودک آزاری علیه دختران انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسامحه و غفلت اولین نوع کودک آزاری در خراسان شمالی است، ادامه داد: مورد بعدی که کودکان مورد آزار قرار گرفتند، کودک آزاری جسمی بوده است که به اورژانس اجتماعی مراجعه کرده اند.

صحرانورد در رابطه با حمایت های این نهاد از کودکانی که مورد آزار قرار گرفتند، بیان کرد: اگر کودکی که مورد آزار قرار گرفته، امنیت جانی داشته باشد از خانواده جدا نمی شود و روانشناسان، مددکاران و مشاوران پیگیر کارهای کودک و خانواده هستند اما اگر امنیت جانی کودک در خطر باشد با حکم قضائی کودک به بهزیستی تحویل داده می شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: در سال گذشته پذیرش خانم ها در اورژانس اجتماعی سه برابر بیشتر از آقایان بوده است و بهزیستی آمادگی حضور پررنگ تر در این حوزه را دارد و باید در این موضوعات که بسیار گسترده نیز است، تمام دستگاه ها آگاهی داشته باشند و حمایت کنند.

 

به گفته وی پایگاه اورژانس اجتماعی در استان فعال شده است و برنامه های حاشیه شهر ها به جد پیگیری می شود تا مردم آشنایی بیشتری با اورژانس اجتماعی داشته باشند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار