200329
۲۷ فروردین ۱۳۹۸
هادی زارع‌پور عنوان کرد؛

ماجرای ترک تحصیل دانش‌آموزان دیشموک و عکس‌العمل آموزش و پرورش

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خبر ترک تحصیل دانش‌آموزان دیشموک واکنش نشان داد.

به گزارش کودک پرس ، هادی زارع پور در پی انتشار اخباری مبنی بر ترک تحصیل دانش آموزان بخش دیشموک کهگیلویه افزود: وظیفه آموزش و پرورش ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش همه افراد واجب التعلیم و لازم التعلیم است به گونه ای که آموزش و پرورش حتی برای روستاهایی که یک نفر در سن تحصیل و آموزش دارند زمینه را فراهم کرده است.

وی اظهارکرد: در سالهای اخیر شاخص های ما بیانگر این موضوع است که نرخ پوشش تحصیلی استان در دوره متوسطه اول و دوم از میانگین کشور بالاتر و در دوره ابتدایی در حد متوسط کشور است و در این رابطه مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اینکه دختری ازدواج می کند و خانواده اش اجازه تحصیل به او نمی دهند را ما نمی‌توانیم بالاجبار وادار به تحصیل کنیم و الزام حقوقی برای تحصیل در دوره متوسطه نداریم.

 

زارع پور تصریح کرد: امام جمعه یا کسانی که برخی مطالب را در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان مطرح می کنند در صورتی که لیست و اطلاعات دقیقی از دانش آموزان ترک تحصیل کرده دارند، تحویل آموزش و پرورش دهند تا پیگیری کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش طی سالهای اخیر برای تک دانش آموزی نیز مدرسه داشته و 15 مدرسه ابتدایی تک دانش آموزی در سال 96- 97 داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق شاخص ها برای راه اندازی و تاسیس مدارس متوسطه اول و دوم در یک روستا باید کمتر از 80 دانش آموز نداشته باشد.

زارع پور بیان کرد: در سطح استان 48 مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و دوم داریم، بیشتر این مدارس دخترانه هستند در صورتی که در منطقه ای برای دختر و یا پسر دانش آموزی شرایط ادامه تحصیل فراهم نباشد می توانند در این مدارس ثبت نام، اسکان و ادامه تحصیل دهند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار ترک تحصیل دانش آموزان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: وزارتخانه آماری از ترک تحصیل استان ارائه داده که باید پالایش شود. آماری دقیقی از ترک تحصیل در سطح این استان نداریم.

همچنین محمد نوروزی نیا، رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک با اشاره به اینکه موضوع ترک تحصیلی دانش آموزان در این بخش صحت ندارد، گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش پوشش تحصیلی 100 درصدی در مقطع ابتدایی است. توجه جدی به این امر در 2 سال گذشته در آموزش و پرورش دیشموک تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: افزایش آمار دوره ابتدایی منطقه دیشموک بیانگر این امر بوده و آموزش و پرورش منطقه برای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر آموزشی در همه روستاهای دیشموک دبستان و متناسب با آمار آنها دبیرستان متوسطه اول و دوم دایر کرده است.

نوروزری با بیان اینکه طبق مستندات لازم و موجود طی دو سال اخیر هیچ گونه دانش آموزی که ترک تحصیل کرده باشد، نداشته ایم، تصریح کرد: بخش دیشموک 82 روستا دارد که در هر یک از این روستاها یک مدرسه ابتدایی وجود دارد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک عنوان کرد: در سال جاری با تلاش مجموعه همکاران تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل در این بخش جذب شده ان .

وی اضافه کرد: دانش آموزانی که به جاهای دیگر منتقل می‌شوند جزو افراد ترک تحصیل کرده محسوب نمی‌شود و کاهش آمار مدرسه موردنظر نسبت به سال گذشته به سبب فارغ التحصیل شدن دانش آموزان و انتقال تعدادی از آنها به مناطق دیگر بوده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر مطالبی از سوی حجت الاسلام علی اکبر راوند، امام جمعه شهر دیشموک در برخی رسانه های استان مبنی بر ترک تحصیل دانش آموزان در یکی از روستاهای بخش دیشموک مطرح شده بود که هفت نفر از دانش آموزان یک مدرسه ترک تحصیل کرده‌اند.

بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در غربی‌ترین نقطه این استان و هم مرز با استان خوزستان واقع شده است.

 

براساس سرشماری سال 95 جمعیت این منطقه حدود 21‌ هزار نفر است که کمتر از ٦هزار نفر آن را جمعیت شهری و بقیه را روستاییان تشکیل می‌دهند. بخش دیشموک پنج هزار و 260 دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار