200307
۲۶ فروردین ۱۳۹۸

ایده‌های آزاد و خلاق زمینه‌ساز تولید اسباب‌بازی‌های بومی است

ایده‌پردازی در صنعت اسباب‌بازی مانند هر صنعت دیگری می‌تواند ظرفیت‌های تولید را در کشور به‌صورت مستقیم افزایش دهد.

به گزارش کودک پرس ، معاون سابق مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه طراحی بر اساس نیازهای بومی بر اساس ایده‌پردازی خلاق را اولین گام در تولید محصول بومی دانست و گفت: ایده‌های آزاد، فارغ از تعامل‌های سازمانی و شرکتی و با نگاهی متکثر می‌تواند به طراحی محصولات بکر داخلی و تنوع بخشیدن به حوزه تولید بیانجامد.

امیرحسن سلام‌زاده با اشاره به برگزاری رویداد ملی ایده آزاد در اسباب‌بازی یادآور شد: ناگفته پیداست که سرمایه‌گذار، خواهان طرح‌های نویی است که ارزش و قابلیت سرمایه‌گذاری (به دلیل قابلیت ایجاد سود و بازگشت سرمایه) را داشته باشد و خریدار نیز به‌دنبال طرح‌های جدید و متنوع است.

این طراح و کارشناس اسباب‌بازی ظرفیت‌های صنعت اسباب‌بازی را در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای خاورمیانه بسیار بالا عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد: به طور کلی در ایران، صنعت اسباب‌بازی، مشابه صنایع کشورهای پیشرفته و مطابق با مفهوم صنعت هنوز شکل نگرفته و فاصله زیادی با آن‌ها به‌ویژه در زمینه تجهیزات تولید و طراحی با داریم.

سلام‌زاده در این زمینه معتقد است: برای پیشرفت این صنعت باید بخش دولتی تکلیف خود را با مساله اسباب‌بازی به‌عنوان کالا و حامل فرهنگی روشن و با آن مانند سایر کالاهای فرهنگی مثل کتاب برخورد کند.

این کارشناس ارشد رشته طراحی صنعتی گفت: در قدم‌های بعدی، باید ارتباط موثری بین بخش‌های مختلف و بازیگران حوزه تولید اسباب‌بازی نظیر ایده‌پردازان، طراحان، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران و توزیع کنندگان برقرار شود و متولی اصلی این مهم بی‌تردید دولت به‌ویژه وزارت‌خانه‌های صنعت معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته وی تسهیلات دولتی مانند معافیت‌های مالیاتی و تسهیل واردات تجهیزات از مهم‌ترین موارد است و در نهایت ارتباط توزیع‌کنندگان با مصرف‌کنندگان داخلی و کشورهای همجوار بسیار مهم است.

این کارشناس تولید اسباب‌بازی در پایان در مورد مشکلات صنعت اسباب‌بازی عنوان کرد: عمده مشکل، عدم هماهنگی بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر و فعالان حوزه اسباب‌بازی با همدیگر است همچنین روشن نبودن تکلیف اسباب‌بازی در حوزه محصولات و کالاهای فرهنگی، اهم خلاهای موجود در این زمینه محسوب می‌شود.

دومین رویداد ملی ایده آزاد توسط اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزارشده است و نشست اولیه این رویداد ملی روز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با حضور ۴۲ منتخب برگزار می‌شود.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار