200294
۲۶ فروردین ۱۳۹۸

نوجوان طبیعت دوست بوشهری جغد نابالغ را به محیط زیست تحویل داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک دانش‌آموز دبیرستانی یک قطعه جوجه جغد انبار را برای درمان به این اداره کل تحویل داد.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد قلی نژاد افزود: این جوجه جغد به تازگی از والدین خود جدا شده و دچار ضعف جسمانی بود که این دانش آموز آن را برای درمان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آورد.

وی ادامه داد: این جغد با نام علمی Tyto Alba به طول ۳۳ تا ۳۵ سانتیمتر، پرو بالش کمرنگ است و به سایر جغد‌ها شباهت ندارد؛ همچنین هنگام غروب شبح مانند به نظر می‌آید و صدایش هنگام ترسیدن شبیه «هیس» شنیده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، از این دانش آموز و خانواده‌اش که دوستدار حیات‌وحش هستند برای امدادرسانی به این حیوان تشکر کرد و از مردم خواست در صورت دیدن گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست تحویل دهند تا پس از تیمار در صورت امکان درطبیعت رها سازی شوند.

 

قلی نژاد همچنین گفت: افراد در صورت دیدن جوجه‌های پرندگان، اگر می‌توانند لانه آن‌ها را پیدا کنند و به حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا امکان بازگشت جوجه‌ها به لانه فراهم شود.

 

وی به شهروندان طبیعت دوست توصیه کرد با توجه به شروع فصل زادآوری بسیاری از پرندگان، از نزدیک شدن به لانه آن‌ها و جابه‌جایی جوجه به جد اجتناب کنند و موارد را به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار