200272
۲۵ فروردین ۱۳۹۸

اولین واکسن زندگی را بشناسید

یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: شیر مادر حاوی آنتی بادی‌هایی است که به نوزاد کمک می‌کنند تا در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلا به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر است.

به گزارش کودک پرس ، فرشته درایتی اظهار کرد: شیر مادر منبع ایده‌آل از نظر تغذیه برای نوزاد است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار از ویتامین، پروتئین، چربی و آنچه مورد نیاز نوزاد است در شیر مادر وجود دارد، افزود: از نظر جذب نیز بهترین تغذیه برای نوزاد است.

این کارشناس مامایی بیان کرد: شیر مادر حاوی آنتی بادی‌هایی است که به نوزاد کمک می‌کنند تا در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلاء به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر است.

درایتی ادامه داد: در مطالعات مشخص شده که تغذیه با شیر مادر دوران‌های بعدی در زندگی کودک می‌تواند با هوش بالاتری همراه باشد.

وی افزود: از طرفی تغذیه با شیر مادر امکان ارتباط پوست به پوست و تماس چشمی بین مادر و نوزاد را برقرار می‌کند و معمولاً نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، رشد و نمو به بهتری دارند.

 

این کارشناس مامایی بیان کرد: مشاهده شده که احتمال ابتلاء به دیابت چاقی و احتمال ابتلاء به سرطان‌ها ممکن است در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، کمتر باشد اما این موارد نیاز به بررسی‌ها و مطالعات علمی بیشتر دارد.

درایتی با بیان اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر، برای مادر نیز مفید است، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر می‌تواند سبب کاهش وزن سریع‌تر به دنبال زایمان در مادران شود.

وی اظهار کرد: از سویی دیگر با آزاد شدن هورمون اکسی توسین که به انقباضات رحم کمک می‌کند، رحم با سرعت بیشتری به اندازه اولیه برخواهد گشت و احتمال خونریزی‌های بعد از زایمان کمتر می‌شود.

این کارشناس مامایی یادآور شد: مادرانی که نوزاد خود را از شیر خود تغذیه می‌کنند، با احتمال کمتری از سرطان تخمدان مواجه هستند و ممکن است احتمال پوکی استخوان نیز کمتر باشد که این موارد نیز حتمی نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

 

 

درایتی خاطرنشان کرد: امید است با اهتمام بیشتر مادران به تغذیه نوزاد خود با شیر مادر، سلامتی مادر و کودک تضمین شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار